משכנתא לכל מטרה

תוכן עניינים
לייעוץ ראשוני
השאירו פרטים ונחזור אליכם

הלוואת משכנתא היא הלוואה גדולה יחסית, שבדרך כלל משתמשים בה לצורך קניית נדל"ן – דירה, נכס מסחרי, קרקע או כל נכס אחר.  אבל בינינו, הלוואת משכנתא יכולה לשמש אתכם גם למטרות אחרות וכאן נכנס לתמונה תהליך משכנתא לכל מטרה, המיועד לספק לכם מימון למטרות שונות. אז מהי בדיוק משכנתא לכל מטרה? מה הייחודיות שלה לעומת משכנתאות אחרות ומה עוד צריך לדעת עליה לפני שאתם ניגשים לתהליך? הנה כל התשובות.

מה זה משכנתא לכל מטרה?

הלוואת משכנתא לכל מטרה היא הלוואה שאתם יכולים לקבל כנגד נכס שנמצא בבעלותכם, למשל דירה.

בדרך כלל לקיחת משכנתא לכל מטרה מיועדת למטרות שהן לא לקניית נכס (בניגוד למשכנתא רגילה) ולכן אפשר להשתמש במשכנתא כזו למגוון רחב של מטרות, לקבל סכום גבוה ולפרוש את ההחזרים על פני תקופה ארוכה.

במקרה כזה, הבנק צריך לאשר את מטרת ההלוואה, כאשר בדרך כלל הבנקים מאשרים משכנתא לכל מטרה בנסיבות מסוימות בלבד, הנחשבות מוצדקות.

למשל כדי להתמודד עם תקופה קשה מבחינה כלכלית, להחזיר חובות בפריסה ארוכת טווח, לממן טיפולים רפואיים חלילה וגם לסייע לילדים לרכוש דירה משלהם.

משכנתא לכל מטרה

מתי ניקח משכנתא לכל מטרה?

בכל מקרה של קשיים כלכליים או קושי לגייס מימון למטרה חשובה, משכנתא לכל מטרה יכולה להיות פתרון אידיאלי. למשל:

  • ביקשתם הלוואה והבנק סירב לתת לכם אותה.
  • אתם רוצים למחזר משכנתא ולקבל תנאי ריבית טובים.
  • אתם רוצים להקטין את החזרי המשכנתא הקיימים באמצעות מחזור משכנתא.
  • יש לכם משכנתא עם ריבית צמודה למדד בתקופה של עליית ריביות ואתם רוצים למחזר משכנתא כדי לקבל תנאים טובים יותר.
  • אתם צריכים הלוואה גדולה בתנאים נוחים כדי לפתוח עסק.
  • אתם רוצים לכסות חובות והלוואות קיימות בעזרת איחוד הלוואות עם משכנתא לכל מטרה.
  • אתם עדיין לא בני שישים ומעלה ולכן לא יכולים לקחת משכנתא הפוכה.

מי נותן הלוואת משכנתא לכל מטרה?

אפשר לבקש הלוואת משכנתא לכל מטרה מהבנקים למשכנתאות הקיימים בארץ. למעשה כדאי לפנות אל הבנקים ולבדוק מה הם מציעים, כדי שתוכלו לבחור את ההצעה הטובה ביותר עם ריביות נמוכות, סכום הלוואה מספיק גדול לצרכים שלכם, החזרים נוחים ותקופת החזרים ארוכה.

אם כבר יש לכם משכנתא אחת שלא סיימתם לשלם, תוכלו לקחת משכנתא לכל מטרה במסלול שנקרא מחזור משכנתא. אך גם אם אתם לא מצליחים משום מה לקבל משכנתא מהבנק, תוכלו לפנות לחברות מימון שיש להן אישור חוקי מהמדינה לתת הלוואות משכנתא תמורת שיעבוד של הנכס שלכם.

במקרה כזה, תוכלו לקבל מהם משכנתא לכל מטרה רק אם אין לכם משכנתא קיימת בתהליך דומה לתהליך של הבנק. אם יש לכם משכנתא קיימת, תוכלו לעשות מחזור משכנתא גם בעזרת חברות מימון.

עם זאת, כדאי להבין את ההבדלים בין לקיחת משכנתא לכל מטרה מהבנק או מחברות מימון:

  1. יש לוודא כי חברת המימון היא בעלת רישיון בתוקף מרשות שוק ההון, שיש לה המלצות, תו אמון הציבור וכן הלאה.
  2. הלוואה מגוף חוץ בנקאי אינה כפופה לכל ההגבלות של המדינה ולכן אתם אחראים לבדוק מראש איך משפיעים שינויי המדד והריבית על סכום ההחזר החודשי שלכם לאורך השנים, כדי שלא תגלו פתאום שהסכום עלה בצורה חדה.

תהליך לקיחת משכנתא לכל מטרה

תהליך קבלת משכנתא לכל מטרה הוא ארוך יותר לעומת הלוואה רגילה.

הוא כולל תשלום עמלות, אגרות למדינה וגם ביטוח משכנתא וכן שיעבוד של הנכס בבעלותכם לכל תקופת המשכנתא.

בנוסף, כדי לקבל משכנתא לכל מטרה עליכם לעמוד במספר תנאים:

  • להוכיח שיש לכם נכס מתאים לשיעבוד לצורך קבלת משכנתא.
  • להגיש הצהרה מגובה במסמכים על מטרת ההלוואה – זה משפיע גם על גובה ההלוואה שתוכלו לקבל.
  • לעמוד בתנאי דירוג אשראי ולהוכיח שאתם יכולים לעמוד בהחזרים.
  • להציג את רמת ההכנסות וההוצאות החודשיות שלכם, חובות והלוואות אחרות שיש לכם, תלושי שכר, מידע על הכנסות ועוד.
  • לרכוש ביטוח משכנתא.

יועץ משכנתאות מיומן יכול לעזור לשפר את האטרקטיביות שלכם בעיני הבנק ולהראות לבנק שאתם לא מהווים סיכון למתן ההלוואה.

מה מיוחד במשכנתא לכל מטרה?

משכנתא לכל מטרה, שלא כמו משכנתא רגילה – לא מיועדת לרכישת דירה, או נכס אחר. אפשר להשתמש בה למגוון מטרות – בתנאי שהבנק מאשר את המטרות האלה. כדי לקבל אותה, אתם חייבים לשעבד נכס קיים בבעלותכם ואם לא תעמדו בהחזרים, הגוף המלווה (בנקאי או חוץ בנקאי) יהיה רשאי לממש את השעבוד כדי לקבל את החזר ההלוואה המגיע לו. זהו למעשה המאפיין העיקרי של לקיחת משכנתא לכל מטרה וזהו גם הסיכון הגדול ביותר של התהליך.

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות
השאירו פרטים!

איך מקבלים משכנתא לכל מטרה?

כדי לקבל משכנתא לכל מטרה יש להציג ולשעבד נכס שנמצא בבעלותכם המלאה – לאחר שסיימתם לשלם עליו את המשכנתא.

בנוסף, יש לעמוד בתנאים המפורטים מעלה, להגיש בקשה לבנקים למשכנתאות או גופים חוץ בנקאיים מורשים למתן הלוואות הנמצאים תחת פיקוח, כדי שתוכלו להשוות בין התנאים והמסלולים השונים לקבלת המשכנתא ולבחור את ההלוואה המתאימה לכם ביותר.

ריבית על משכנתא לכל מטרה

תנאי הריבית על משכנתא לכל מטרה נחשבים טובים ונוחים יותר לעומת הלוואת משכנתא רגילה או כל הלוואה אחרת. הסיבה לכך היא שעבוד הנכס כתנאי למתן ההלוואה. שיעבוד הנכס מקטין את הסיכון של הבנק או גופי המימון על מתן ההלוואה ולכן הם יכולים להוריד את הריביות בצורה משמעותית.

הבדלים בין משכנתא רגילה לבין משכנתא לכל מטרה

בטבלה הבאה תוכלו לקרוא על ההבדלים המרכזיים בין משכנתא רגילה למשכנתא לכל מטרה:

תנאים לקבלת המשכנתא במשכנתא רגילה תצטרכו לעמוד בתנאים שונים, ביניהם הון עצמי. לקבלת משכנתא לכל מטרה, תצטרכו לשעבד נכס בבעלותכם, בנוסף על עמידה בתנאים נוספים.
מסלולי משכנתא המסלולים שתוכלו לקבל עבור משכנתאות לכל מטרה הם מעט שונים מהמסלולים של משכנתאות רגילות.
סיכון לגוף המלווה כדי לצמצם סיכונים, הבנק או הגוף המלווה משעבד את הנכס שלכם לצורך לקיחת משכנתא לכל מטרה. במקרה של משכנתא רגילה, הוא עורך את הבדיקות הנדרשות ודורש מכם לספק הון עצמי בסכום מסוים.

סיכונים ללקיחת המשכנתא:

מי שלוקח משכנתא לכל מטרה לוקח על עצמו סיכון של איבוד הנכס הקיים בבעלותו – הנכס שצריך לשעבד כדי לקבל את המשכנתא. מי שלוקח הלוואת משכנתא רגילה לוקח על עצמו את הסיכונים הקבועים בלקיחת משכנתא, כמו עליית ריביות, בחירת מסלולים לא אידיאליים, קושי בהחזרים החודשיים וכן הלאה – את כל הסיכונים הללו אפשר לצמצם משמעותית בעזרת יועץ משכנתאות מיומן.

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות
השאירו פרטים!

טיפים ללקיחת משכנתא לכל מטרה

אם אתם בני 60 ומעלה, תוכלו לקחת מה שנקרא "משכנתא הפוכה" ולכן כדאי לבדוק באיזה מסלול אתם מקבלים תנאים יותר טובים ומתאימים לכם באופן אישי. בנוסף, קחו בחשבון כי גובה משכנתא לכל מטרה יהיה עד 50% משווי הנכס הקיים ואם יש לכם משכנתא – אז ההלוואה תהיה עד 50% משווי הנכס בקיזוז המשכנתא הקיימת.

הדבר המשמעותי שצריך לזכור הוא שמשכנתא לכל מטרה מאלצת אתכם לשעבד נכס. לכן חשוב לעשות את כל הצעדים האפשריים כדי לוודא שאתם לוקחים הלוואת משכנתא בתנאים נוחים, עם החזרים שאתם בוודאות יכולים לשלם – כך תשמרו על הנכס שלכם וגם תהנו מההלוואה.

עם יועץ משכנתאות מנוסה של משכנתא ליין, אתם יכולים לקחת משכנתא לכל מטרה בלב שקט, בידיעה שאתם מקבלים את התנאים הטובים ביותר ואת מסלול המשכנתא המתאים לכם ביותר.

מחפשים הלוואת משכנתא לכל מטרה? דברו איתנו!

אהבתם את המאמר?

נשמח שתדרגו אותו 🙂

דירוג ממוצע 5 / 5. 2

אורן טסלר- משכנתא ליין
אורן טסלר- משכנתא ליין

יועץ משכנתאות מנוסה והבעלים של חברת "משכנתא ליין". אורן והצוות סייעו במהלך השנים ללקוחות רבים בקבלת משכנתא בתנאים מצוינים, תוך חיסכון והוזלה של עשרות אלפי שקלים בהחזר החודשי. הצוות שלנו מאמין בליווי אישי, שקיפות מול הלקוח וניהול משא ומתן מול מספר בנקים שונים, עד לקבלת העסקה הטובה ביותר ללקוחותינו.

אהבתם? שתפו את המאמר!
תושבי חוץ ומעוניינים לרכוש נכס בישראל? אתם ממש לא לבד. במהלך העשור האחרון יהודים רבים המתגוררים מעבר לים בחרו להשקיע את מיטב
מתכננים לקבל הלוואת משכנתא לרכישת דירת מגורים או לבניית בית פרטי? בשורות הבאות נכיר מקרוב את כל הדגשים שיבטיחו שתשלימו את כל
משכנתאות חוץ בנקאיות הן חלופה אטרקטיבית, עבור חלק מהאנשים, להלוואות בנקאיות מסורתיות. משכנתאות אלו מציעות לעיתים ריביות נמוכות יותר ותנאים גמישים כמו
ייעוץ ראשוני ללא התחייבות