משכנתא לעולים חדשים

תוכן עניינים

בעמוד זה ריכזנו לכם את כל המידע החשוב בנוגע למשכנתא לעולים חדשים: מי זכאי ולמי זה מתאים, מה המסלולים הקיימים וגם מה היתרונות והחסרונות של משכנתא לעולה חדש.

כל המידע על הלוואת משכנתא לעולים חדשים

אחד היעדים שמדינת ישראל הציבה לעצמה, מאז ומתמיד, הוא לעודד עלייה של יהודים אליה מכל מקום בעולם. בשביל לעמוד ביעד זה ועל מנת לגרום להם לרצות ולקבוע את ישראל כמרכז חייהם,  המדינה מעניקה הטבות שונות המאפשרות להם להתאקלם ולקיים אורח חיים סביר. מסלול משכנתא לעולים חדשים הוא דוגמא לכך.

עולים חדשים המגיעים לישראל, נאלצים להתמודד לא רק עם שינוי תרבותי ושינוי עמוק באופי החיים שלהם, אלא גם עם שינוי במצבם הכלכלי שיכול להשפיע עליהם בצורה משמעותית על רמת חייהם. זה בא לידי ביטוי במקור הפרנסה, תנאי שכר, תנאים סוציאליים, וביכולת שלהם להחזיק נכסים משלהם. עלול לקחת זמן רב עד שמצבם ישתפר והם יקיימו אורך חיים סדיר מבחינה כלכלית.

אחת הדרכים להבטיח ביטחון כלכלי ארוך טווח היא רכישת דירה. מאחר ועולים חדשים מתמודדים עם קשיים כלכליים אובייקטיביים הנובעים ממצבם החדש, אזי שהמדינה מעניקה להם אפשרות לקבל הטבת משכנתא לעולים חדשים, קרי משכנתא בתנאים טובים יותר.

משכנתא לעולים חדשים

מה זו משכנתא לעולים חדשים?

ההגדרה של משכנתא לעולים חדשים מתחלקת לשניים. חלק אחד מתייחס לסיוע שמקבלים העולים מהמדינה מול הבנקים על פי מצבם, החלק השני הוא שאר התשלום, בו הבנק מציע להם משכנתא בתנאים רגילים.

משכנתא לעולים חדשים איננה ניתנת לכולם, אלא רק למי שמוגדר "חסר דירה" ועומד בתנאים המאפשרים לו לקבל סיוע מהמדינה. היא ניתנת במשך 15 השנים הראשונות לחייהם בישראל, אחרי שמקבלים תעודת זכאות ממשרד הבינוי והשיכון, וממשרד הקליטה, איתה אפשר לפנות לבנק במטרה להתחיל בתהליך.

אילו מסמכים נדרשים לקבלת הלוואה זו?

בשביל לקבל תעודת זכאות יש להציג את המסמכים הבאים:

  • תעודת עולה
  • תעודת זהות
  • אישור שירות בצה"ל (במידה ויש)
  • תעודת נישואין (במידה ויש)

תעודת הזכאות, תקפה לשנה אחת, במידה ולא מנצלים את האופציה לקחת משכנתא באותה שנה, אזי שיהיה צורך להנפיק תעודה חדשה.

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות
השאירו פרטים!

משכנתא לעולה חדש – מי זכאי ולמי זה מתאים?

המדינה מעניקה זכאות משכנתא לעולים חדשים לקבוצות הבאות:

  • משפחות חד הוריות.
  • יחידים.
  • בעלי תעודת עולה בתוקף המוגדרים "חסרי דירה".
  • תקופת זכאות נמשכת עד 15 שנה מיום העלייה לארץ.

על מי חלה ההגדרה של משפחת עולים?

על פי החוק, משפחת עולים תיחשב כ:

  • זוג עולים, עם או בלי ילדים.
  • עולה נשוי לותיק עם ילד שנולד בחו"ל.
  • עולה יחיד עם ילד אחד במידה ובן הזוג לא עלה לארץ, העולה חי עם ידוע בציבור או הילד או מעל גיל 21.

המדינה בוחנת את הסטטוס של מגישי הבקשה וקובעת את הניקוד שלהם. בהתאם לכך, היא מחליטה איזה סיוע היא תספק להם במסגרת משכנתא לעולים חדשים. הניקוד יקבע על פי מספר השנים בארץ ומספר הילדים. הכלל לזכאות הוא פשוט: ככל שמספר השנים בארץ גבוה יותר, הניקוד יהיה משמעותי יותר זה נכון גם לגבי ילדים, ככל שיש יותר ילדים, הניקוד יהיה גבוה יותר.

על פי הגדרות המדינה, הילדים שייחשבו לצורך הניקוד הם:

  • ילדים שנולדו אחרי העלייה.
  • ילדים שהגיעו כעולים.
  • הריון מחודש חמישי ומעלה של מבקשת הסיוע.

על הילדים להיות חלק מתעודת העולה של מגיש הבקשה, רווקים ומתחת לגיל 25.

בהתאם לניקוד המתקבל, כך נקבע מה גובה הסיוע שהמדינה מעניקה לצורך קבלת משכנתא. ישנם מחשבונים שונים המחשבים את סכומי הסיוע.

המסלולים הקיימים עבור משכנתא לעולים חדשים

מסלול משכנתא לעולים חדשים מתבסס על ריבית קבועה של עד 3% ותנאי החזר של עד 28 שנים.  אם מעוניינים אפשר לקבוע גם תקופת החזר מוקדמת יותר. במסלול משכנתאות לעולים חדשים, מי שפורע את המסלול בשלב יותר מוקדם, לא משלם עמלה או קנס פירעון מוקדם כנהוג.

מעבר לכך קיימים תנאים שונים על נטילת משכנתא, למשל מתי הם יכולים לקבל את המשכנתא ואיזה חלק מסכום הדירה הוא יכלול (במקרים רגילים הוא לא יהיה גבוה מ-95% ממחיר הדירה, באזורי עדיפות לאומית הוא יכול לסכום של עד 98% מסכום הדירה).

כאמור, מגיש הבקשה מקבל סיוע מהמדינה בנטילת משכנתא ושאר הסכום המיועד לרכישת דירה, הוא מקבל בתנאים רגילים על ידי הבנק, בהתאם לסכום הנכס ובהתאם להון העצמי העומד לרשותו. הבנק גם רשאי לדרוש ממנו ערבויות לעמוד בתנאי המשכנתא.

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות
השאירו פרטים!

יתרונות וחסרונות של משכנתאות לעולים חדשים

  1. יתרון ראשון: ריבית קבועה שאיננה משתנה, גם אם יש שינויים בריבית הנקובה במשק. הריבית תהיה נמוכה מהריבית הממוצעת על הלוואות צמודות למדד.
  2. יתרון שני: אפשרות לתנאי החזר ארוכי טווח ונוחים.
  3. יתרון שלישי: ניתן לפרוע את המשכנתא בשלב מוקדם בתנאים נוחים, ללא עלויות.

ומה לגבי חסרונות? אפשר לומר כי החיסרון הבולט של הטבות משכנתא לעולים חדשים הוא שהבנק יכול לראות במגישי הבקשה סיכון כלכלי. על כן הוא עלול לדרוש מהם דרישות שיקשו עליהם יותר מאשר על אחרים.

זקוקים למשכנתא? היעזרו ביועץ מקצועי!

לסיכום משכנתא לעולים חדשים נועדה להקל על רכישת בית, במטרה לעזור להם לבסס את חייהם בישראל ולאפשר להם להבטיח ביטחון כלכלי עבורם ועבור ילדיהם בעתיד. אם אתם מחפשים יועץ משכנתאות מקצועי שיסייע לכם בלקיחת המשכנתא וילווה אתכם לאורכו של התהליך, הצוות המקצועי שלנו ישמח לעזור. צרו איתנו קשר עוד היום!

כתבנו גם על הנושאים הבאים:

אהבתם את המאמר?

נשמח שתדרגו אותו 🙂

דירוג ממוצע 5 / 5. 1

אורן טסלר- משכנתא ליין
אורן טסלר- משכנתא ליין

יועץ משכנתאות מנוסה והבעלים של חברת "משכנתא ליין". אורן והצוות סייעו במהלך השנים ללקוחות רבים בקבלת משכנתא בתנאים מצוינים, תוך חיסכון והוזלה של עשרות אלפי שקלים בהחזר החודשי. הצוות שלנו מאמין בליווי אישי, שקיפות מול הלקוח וניהול משא ומתן מול מספר בנקים שונים, עד לקבלת העסקה הטובה ביותר ללקוחותינו.

אהבתם? שתפו את המאמר!
במשך השנים התרגלנו לחשוב, משכנתאות לוקחים דרך הבנק. היינו משקיעים זמן ומחשבה איך להגיע לנקודה בה הבנק יסכים לתת לנו משכנתא בשביל
מתכננים לרכוש קרקע ולבנות עליה את בית חלומותיכם? הגעתם למקום הנכון. אנשים רבים מכירים את האפשרות השכיחה ביותר לקבלת הלוואת משכנתא –
ייעוץ ראשוני ללא התחייבות