משכנתא חוץ בנקאית

תוכן עניינים
לייעוץ ראשוני
השאירו פרטים ונחזור אליכם

משכנתאות חוץ בנקאיות הן חלופה אטרקטיבית, עבור חלק מהאנשים, להלוואות בנקאיות מסורתיות. משכנתאות אלו מציעות לעיתים ריביות נמוכות יותר ותנאים גמישים כמו גם הטבות אחרות, אבל כמו בכל מוצר ושירות שרוכשים, יש לכך גם חסרונות מסוימים.

שוק המשכנתאות החוץ בנקאיות צומח במהירות, כאשר מדי שנה נכנסים לשוק הישראלי (ובכלל בעולם) יותר ויותר מלווים. יש כיום למעלה מ-20 סוגים שונים של משכנתאות זמינים בבריטניה, כאשר בישראל הנתונים אמנם לא קרובים, אבל מתקרבים במהרה. אם כך, מה צריך לדעת על משכנתא חוץ בנקאית לנכס קיים או משכנתא חוץ בנקאית ללא הון עצמי?

משכנתא חוץ בנקאית

מהי משכנתא חוץ בנקאית?

במילים פשוטות, משכנתא חוץ בנקאית היא הלוואה שאינה ניתנת על ידי בנק המשכנתאות. בתוך כך, משכנתאות חוץ בנקאיות מוצעות בדרך כלל על ידי חברות גדולות שיש להן חטיבות הלוואות משלהן. לדוגמה: בתי השקעות וחברות העוסקות בשוק ההון, חברות ביטוח גדולות, מלווים פרטיים בריבית, חברות הלוואות מהירות ועוד.

בחלק גדול מהמקרים, מלווים חוץ בנקאיים מציעים משכנתאות עם שיעורי ריבית גבוהים יותר מאשר הלוואות בנקאיות. זאת, מכיוון שהם לא חייבים לציית לתקנות הממשלתיות בארץ בנושא נהלי הלוואות שונים. עם זאת, יש לכך יתרון מסוים, והוא העובדה שהגורמים החוץ בנקאיים בדרך כלל מספקים הלוואות באופן מהיר יותר. בין אם אתם מחפשים מידע לגבי משכנתא חוץ בנקאית לנכס קיים או משכנתא חוץ בנקאית ללא הון עצמי.

מה הסיבות לכך שאנשים לוקחים משכנתא חוץ בנקאית?

ישנן סיבות רבות לכך שאנשים בוחרים לא לקחת הלוואה בנקאית כאשר הם זקוקים לה. למשל, ייתכן שהם בעלי דירוג אשראי נמוך, בעלי היסטוריית אשראי גרועה, או פשוט לא רוצים לשלם ריבית גבוהה לבנק המשכנתאות. עם משכנתאות חוץ בנקאיות, ניתן לצמצם את הסיכונים הללו באמצעות כמה וכמה דרכים.

כמו כן, במקרים מסוימים אנשים מעדיפים לקחת משכנתאות חוץ בנקאיות עקב כך שבבנק כבר יש להם מספר הלוואות של שמותיהם. לדוגמה, הלוואות על רכישת רכב, הלוואות על שיפוצים, הלוואות על לימודים וכדומה. במקרים אלו, ייתכן כי הלוואה חוץ בנקאית תהיה העדיפה יותר.

סוגי משכנתאות חוץ בנקאיות

ישנם סוגים רבים ושונים של משכנתאות חוץ בנקאיות שניתן להשתמש בהן למטרות אישיות או ביתיות שונות, אבל החוכמה היא לבחור לא רק בתמהיל המשכנתא הנכון, אלא גם בסוגי המלווים הנכונים. מטבע הדברים, בתחום ההלוואות החוץ בנקאיות ישנם לא מעט גורמים אפורים שמומלץ להתרחק מהם אם אין ברצונכם להסתבך בכל מיני היבטים. וכאשר תבחרו את המלווים הנכונים למשכנתא שלכם, יהיה עליכם לבחור כמובן בסוג המשכנתא. זאת, בעוד כי הסוג הנפוץ ביותר הוא הלוואה בריבית קבועה, אשר הריבית נשארת ללא שינוי לאורך כל חיי המשכנתא.

ישנן גם הלוואות בריבית משתנה, צמודה למט"ח, ריביות משתנות בכל 5 שנים ועוד, בעלות תעריפים שונים בהתאם לתנאי השוק. בין אם תבחרו במסלול זה או האחר, יהיה חשוב לעשות זאת תוך קבלת ייעוץ מאת יועץ משכנתאות מוסמך. בואו נבין מה תפקידו של יועץ המשכנתאות כולל ולמה חשוב להיעזר בו.

משכנתא חוץ בנקאית בליווי יועץ משכנתאות 

כאשר מדובר על משכנתא חוץ בנקאית לנכס קיים, משכנתא חוץ בנקאית ללא הון עצמי ומשכנתאות חוץ בנקאיות באופן כללי, חשוב להבין את תפקידו של יועץ המשכנתאות. בתוך כך, התפקיד שלו הוא לעזור לכם למצוא את המשכנתא הטובה ביותר שתתאים לצרכים שלכם ותעניק לכם יתרון מבחינת ריביות, תנאי החזר, עמלות וכו'.

נוסף על כך, יועץ משכנתאות יכול גם להמליץ על כמה מוצרים פיננסיים אחרים כמו ביטוח עבור משכנתא, ביטוח חיים או חשבונות חיסכון שיתאימו גם לצרכים שלכם. בהיבט הזה של הדברים, יועץ המשכנתאות הוא איש מקצוע שעוזר ללקוחות להבין את נבכי המשכנתאות. בכך, יועצי משכנתא עוזרים ללקוחות שלהם בתהליך ומסבירים איך הכול עובד.

וכאשר מחפשים משכנתא חוץ בנקאית, לאתר את אנשי המקצוע הנכונים זו לא משימה מאוד מורכבת. בין אם אתם צריכים יועץ משכנתא או שמא אתם מחפשים הלוואה חוץ בנקאית, ההמלצה הכי נכונה היא לערוך השוואת הצעות מחירים, השוואת סוגי שירותים שונים וכולי. ככה תוכלו לאתר את אנשי המקצוע והגורמים החוץ בנקאיים הכי נכונים לעבוד איתם.

אהבתם את המאמר?

נשמח שתדרגו אותו 🙂

דירוג ממוצע 5 / 5. 1

אורן טסלר- משכנתא ליין
אורן טסלר- משכנתא ליין

יועץ משכנתאות מנוסה והבעלים של חברת "משכנתא ליין". אורן והצוות סייעו במהלך השנים ללקוחות רבים בקבלת משכנתא בתנאים מצוינים, תוך חיסכון והוזלה של עשרות אלפי שקלים בהחזר החודשי. הצוות שלנו מאמין בליווי אישי, שקיפות מול הלקוח וניהול משא ומתן מול מספר בנקים שונים, עד לקבלת העסקה הטובה ביותר ללקוחותינו.

אהבתם? שתפו את המאמר!
מה זה משכנתא לאיחוד וסגירת הלוואות? מה היתרונות והחסרונות שלה ומתי נרצה לקחת אותה? איך הלוואת גרייס במשכנתא יכולה גם היא לפתור
הליכי גירושין יכולים להכניס את החיים למערבולת של שינויים וטלטלה – בחיים האישיים, בחיי הרגש וגם בהיבטים הפרקטיים של החיים, כמו פרנסה,
רובנו מכירים את הלוואת המשכנתא אשר ניתנת לקניית דירה ובתמורתה נדרש הלווה להחזיר סכום קטן כמדי חודש במשך שנים רבות ופעמים רבות
ייעוץ ראשוני ללא התחייבות