מה זה משכנתא?

תוכן עניינים
לייעוץ ראשוני
השאירו פרטים ונחזור אליכם

בטח יצא לכם לשמוע לא פעם את המושג משכנתא. אך מה זה בדיוק אומר ולמה מתכוונים? אם גם אתם לא בטוחים מהי משכנתא, המאמר הזה יעשה לכם סדר בבלאגן.

מה זה משכנתא?

משכנתא היא למעשה הלוואה לצורך רכישת דירה. מה שמיוחד בהלוואה זו הוא הסכום שלה אשר לרוב יהיה סכום גבוה למדי, אותו לוקח הלווה למשך תקופה ארוכה – מספר רב של שנים.
הנכס אותו אתם רוכשים הוא בעצם הבטוחה של הגורם המלווה להחזרת ההלוואה.

מה זה משכנתא

מה חשוב לדעת על משכנתא?

מה שחשוב לדעת הוא שבדומה לרוב ההלוואות שאנו לוקחים, גם כאן יש ריבית. בנוסף, יש לדעת כי עד שההלוואה עצמה לא תוחזר במלואה, הנכס שלכם (בית, דירה, חנות וכו') יהיו משועבדים למלווה. ברוב הגדול של המקרים, המשכנתא נלקחת מאחד מהבנקים הגדולים בישראל.

ריכזנו לכם בסרטון הבא את כל המידע החשוב בשביל להסביר בצורה טובה יותר מהי משכנתא:

ממה מורכבת המשכנתא?

לכל משכנתא יש שני מרכיבים עיקריים – קרן וריבית. הריבית מצטברת לאורך השנים על הקרן ולכן סכום ההלוואה הראשוני שנלקח עשוי להשתנות עם הזמן. כאשר לוקחים משכנתא חדשה, מומלץ להתייעץ עם יועץ משכנתאות על מנת לשפר את תמהיל המשכנתא ולדאוג לכך שתקבלו ריבית בשיעור נמוך ככל הניתן.

מי נותן משכנתא?

המשכנתא מסופקת לרוב על ידי מוסדות גדולים ומסודרים, כאשר בראש ובראשונה הכוונה היא לבנקים השונים הקיימים בישראל – בנק מזרחי טפחות, בנק לאומי, בנק הפועלים, בנק דיסקונט, הבנק הבינלאומי, בנק ירושלים ועוד. בנוסף לבנקים, קיימים גם גופים שונים וחברות פרטיות אשר בתמורה לשעבוד של הנכס שבעבורו לוקחים את המשכנתא, יתנו לכם את הלוואת המשכנתא הנדרשת לכם.

למקרה והדבר לא היה ברור עד כה – מאחר והבנק רוצה ביטחונות ומעוניין למזער את הסיכון שלו בהלוואה גדולה זו, הוא רושם מישכון על הנכס הנרכש ומקנה לעצמו זכויות על הנכס שלכם עד שתסתיימו להחזיר את ההלוואה.

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות
השאירו פרטים!

מה צריך בשביל לקבל משכנתא?

אחרי שדיברנו על מהי משכנתא, הגיע הזמן לדבר על מה שנדרש בשביל לקבל את ההלוואה הזו. מה שאתם זקוקים לו הוא למעשה "הון עצמי". מאחר והבנק (או כל מלווה אחר) מעוניין למזער את סיכוניו, הוא מבטח את עצמו בדרך נוספת והיא הדרישה להון עצמי. גובה ההון העצמי משתנה ונקבע לעיתים על סמך סוג הנכס שלכם, כמו גם שיקולים נוספים.

בנוסף להון העצמי, עליכם לעשות גם ביטוח משכנתא, כמו גם ביטוח חיים לכל מי שלקח את הלוואת המשכנתא. חשוב לציין כי הבנק רשאי לבקש מסמכים נוספים כפי שהוא מוצא לנכון וכך למשל נוכל לראות עסקאות ללקיחת משכנתא בהם הבנק דורש ערבים לצורך מתן ההלוואה. ככל שמדובר בעסקה מסוכנת יותר לדעתו של הבנק, כך תזדקקו להמציא מסמכים נוספים.

שאלות נפוצות על משכנתא

במילים פשוטות מדובר על הלוואה שלוקחים מהבנק לצורך רכישת בית, דירה או נכס אחר. מדובר בהלוואה ארוכת טווח בסכום גבוה.

ניתן לקחת משכנתא לתקופה של עד 30 שנה, בכל אחד ממסלולי ההלוואה.

אהבתם את המאמר?

נשמח שתדרגו אותו 🙂

דירוג ממוצע 0 / 5. 0

אורן טסלר- משכנתא ליין
אורן טסלר- משכנתא ליין

יועץ משכנתאות מנוסה והבעלים של חברת "משכנתא ליין". אורן והצוות סייעו במהלך השנים ללקוחות רבים בקבלת משכנתא בתנאים מצוינים, תוך חיסכון והוזלה של עשרות אלפי שקלים בהחזר החודשי. הצוות שלנו מאמין בליווי אישי, שקיפות מול הלקוח וניהול משא ומתן מול מספר בנקים שונים, עד לקבלת העסקה הטובה ביותר ללקוחותינו.

אהבתם? שתפו את המאמר!
בעמוד זה ריכזנו את כל המידע החשוב בנושא גרירת משכנתא: מה זה בכלל אומר ואיך גוררים משכנתא לנכס אחר, מה השלבים בתהליך,
בעשור וחצי האחרונים מחירי הנכסים עלו באופן דרמטי בישראל. עליית המחירים מחייבת רוכשים פוטנציאליים למצוא פתרונות יצירתיים על מנת שיוכלו לממן את
אנשים רבים מגיעים למעמד החתימה על ההלוואה הגדולה והמשמעותית ביותר בחייהם, הלוואה שצפויה ללכת איתם למשך שנים ולעיתים אף עשרות שנים, ללא
ייעוץ ראשוני ללא התחייבות