משכנתא לתושבי חוץ

תוכן עניינים
לייעוץ ראשוני
השאירו פרטים ונחזור אליכם

תושבי חוץ ומעוניינים לרכוש נכס בישראל? אתם ממש לא לבד. במהלך העשור האחרון יהודים רבים המתגוררים מעבר לים בחרו להשקיע את מיטב כספם ברכישת דירה בישראל. יש לכם סיבות רבות, העיקריות שבהן הן הביקוש הקשיח והעולה הקיים לדיור בישראל, ההיצע הנמוך ומגבלת השטח הברורה, מחירי דיור עולים בהתמדה ואפשרויות מימון אטרקטיביות. אז אם גם אתם מתגוררים מעבר לים וחולמים על נכס בישראל, השורות הבאות נכתבות במיוחד עבורכם.

משכנתא לתושבי חוץ

מה זה בעצם תושבי חוץ?

תחילה חשוב להכיר את ההגדרה המדוייקת לתושבי חוץ. תושב חוץ הוא יהודי שעובד ומתגורר מעבר לים. כמו כן ישראלי שהחליט לעבור לגור בחו"ל יוגדר כתושב חוץ ויוכל ליהנות מתנאי המימון שיובאו מטה. ביצעתם רילוקיישן לתקופת זמן מוגבלת? ניתן לפנות לבנקים באופן אישי במטרה לקבל הגדרה של תושבים ישראלים. עונים על ההגדרות הללו ורוצים לקבל הלוואת משכנתא מהבנקים השונים בישראל? חשוב לדעת כי הדבר לגמרי אפשרי. בפן הפרקטי – חשוב לדעת כי מרבית הבנקים הקצו סניפים ייעודיים העוסקים במשכנתאות לתושבי חוץ. כעת חשוב לצלול לעומק הפרטים אודות תנאי ההלוואה.

הלוואת ענק בתנאים מיטביים – הכירו את הלוואת המשכנתא 

רגע לפני שנעמיק בתנאי הלוואת משכנתא לתושבי חוץ, חשוב שתכירו היטב את הלוואת המשכנתא לכלל תושבי ישראל. הלוואת משכנתא היא הלוואה המתאפיינת בסכומי כסף גדולים במיוחד ובאפשרות פריסה ארוכת שנים. מטרתה של ההלוואה היא בעיקר לסייע לרבים במימון רכישת דירות מגורים. חשוב להדגיש כי לא ניתן לעשות שימוש בהלוואת המשכנתא לכל מטרה. הלוואה זו היא ההלוואה הגדולה והמשמעותית ביותר בחייהם של רבים, ולכן חשוב להכיר מקרוב את כל תנאיה. אנשים רבים שלא מכירים את הדגשים החשובים והתנאים המיטביים, נאלצים לשלם עשרות ואף מאות אלפי שקלים יותר במרוצת השנים. רוצים ליהנות מתנאי מימון מיטביים? המשיכו לשורות הבאות.

רוכשים דירה ראשונה? זכאים לעד 75% מימון!

הלוואת המשכנתא מאפשרת ללווים רבים ליהנות מעד 75% מימון משווי הנכס. אחוז מימון זה אמנם גבוה, אך חשוב לזכור כי כל רוכש דירה ידרש להביא מהבית הון עצמי על סך 25% משווי הנכס. חשוב להדגיש כי לא לכל לווה ולכל נכס הבנקים השונים יסכימו להעניק הלוואה באחוז מימון גבוה כל כך. ישנם מספר סייגים חשובים שחשוב שתכירו לפני שתחתמו על חוזה בהנחה שתקבלו 75% מימון.

הבנק מעניק את ההלוואה על בסיס הערכת שמאי מקצועי ולא על בסיס מחיר הרכישה

ראשית, הבנקים מתייחסים להערכת שמאי מקצועי בלבד. לא אחת קורה שזוג רוכשים דירת מגורים במחיר מסויים, והשמאי מעריך את הדירה במחיר נמוך ממחיר הרכישה. במקרה כזה, אחוז המימון המקסימלי יהיה 75% משווי הערכת השמאי בלבד, מה שעלול ליצור פערים תקציביים.

  • טיפ: מתכננים לרכוש נכס באחוז מימון גבוה? מומלץ לבחור לעשות לו שמאות מוקדמת. השמאות המוקדמת תאפשר לכם לדעת לפני חתימת החוזה, מאיזה מחיר הבנק יוכל להעניק לכם מימון של עד 75%.

בחינת יכולת ההחזר החודשית שלכם – עד 35% מההכנסה הפנויה!

שנית, הבנקים מתייחסים ליכולות ההחזר של כל לווה. הלוואת משכנתא בכלל והלוואת משכנתא לתושבי חוץ בפרט, מחייבת את הבנקים להכיר את ההכנסות של כל לווה. המטרה – לוודא כי הוא יצליח לעמוד בכל שנות ההחזרים. הבנקים יבדקו מהי ההכנסה הפנויה של הזוג ויאפשרו החזר חודשי עד שיעור של 35% ממנה בלבד. כלומר, אם ההכנסה שלכם היא כ 20,000 שקלים בחודש, אך יש לכם הוצאות קבועות של כ 5,000 שקלים בחודש, ההכנסה הפנויה שלכם היא 15,000 שקלים. מתוכן הבנקים יאפשרו לכם להתחייב להחזר חודשי של 35% בלבד.

תושבי חוץ? תוכלו לקבל עד 50% בלבד משווי הנכס 

תושבי חוץ? חשוב לדעת כי אפשרות מימון של 75% משווי נכס כלל לא רלוונטית עבורכם. מרבית הבנקים בישראל מאפשרים לתושבי חוץ לקבל הלוואה על סך 50% בלבד. חשוב להבהיר כי בנק ישראל אינו מחייב את הבנקים להגביל את אחוז מימון ההלוואה לתושבי חוץ, אך מרבית הבנקים מחליטים על הגבלה זו בעצמם. הסיבה לכך נעוצה בסיכון גבוה בהשוואה למתן הלוואה לתושב ישראל. אך העובדה שבנק ישראל אינו מחייב את הבנקים השונים בהגבלת אחוז המימון מאפשרת לכם להתמקח על כך. במקרים חריגים ניתן לקבל אחוזי מימון גבוהים יותר מ 50%.

חוששים מקשיים בקבלת הלוואת משכנתא מעבר לים? יועץ משכנתאות מקומי יוכל לעזור לכם!

מתגוררים מעבר לים ולא יודעים איך לקחת הלוואת משכנתא בישראל? גם במקרה זה אתם לא לבד. מרבית הלווים בישראל בוחרים להסתייע ביועץ משכנתאות פרטי שמלווה אותם לאורך כל שלבי התהליך. חשוב לדעת כי הבנקים מציעים לכל לווה יועץ משכנתאות מטעם הבנק, אך רבים מהם לא מצליחים לראות את טובת הלקוח מעבר לצורכי הבנק. רוצים להבטיח לעצמכם את תנאי ההלוואה הטובים ביותר? המשיכו לקרוא את השורות הבאות על יועצי המשכנתאות.

הכירו את יתרונותיו הרבים של יועץ משכנתאות פרטי – חיסכון של עד מאות אלפי שקלים במרוצת השנים

יועץ משכנתאות מומלץ הוא איש מקצוע המכיר היטב את כל תנאי ההלוואה הקיימים בישראל. יועצים אלה עוברים הכשרה מקצועית מוקפדת במסגרתה הם מקבלים את כל הכלים והידע לבחירת הלוואה מדוייקת ומיטבית לכל לקוח. לווים רבים בישראל בוחרים להסתייע בשירותם ומצליחים לחסוך עשרות ואף מאות אלפי שקלים במרוצת השנים. איך נהנים מהשירותים הללו? כיום יש לא מעט יועצי משכנתאות פרטיים המציעים שירות לכל דורש. מה כלול בשירותם? בשורות הבאות נמנה כמה מהדגשים החשובים ביותר.

דגשים חשובים משירותיו של יועץ משכנתאות מומלץ:

  • היכרות כלכלית עמוקה עם הלווים – התאמה מדוייקת של תמהיל הלוואה

יועץ משכנאות מומלץ עורך שיחת היכרות כלכלית עם הלווים במטרה להכיר את יכולותיהם הכלכליות ולהתאים עבורם את התמהיל המדוייק. בין הדגשים שיובאו בחשבון: רצון להרחיב את המשפחה, סכום כסף שמשתחרר בעתיד הקרוב, סיום שנות לימודים, צפי לעלייה בשכר, רצון לרכוש רכב חדש ועוד.

  • ניהול משא ומתן עם הבנקים לקבלת ריביות נמוכות ככל הניתן

יועץ משכנתאות פרטי ינהל עבור לקוחותיו משא ומתן עם כל הבנקים המציעים הלוואת משכנתא. בעזרת משא ומתן יעיל ומיטבי הוא יצליח להוזיל ללקוחותיו את ההחזרים בעשרות ואף במאות אלפי שקלים.

  • טיפול במצבים מורכבים בהם הבנקים מערימים קשיים על קבלת ההלוואה

מתמודדים עם קשיים בקבלת הלוואת משכנתא? יועץ משכנתאות מומלץ מכיר את כל השיטות לסייע לכם בכך. ישנן הלוואות גישור, הלוואות השלמה, אפשרות להבאת ערבים משלמים ועוד שלל דרכים להתמודדות עם מגוון רחב של בעיות המקשות על קבלת ההלוואה.

אהבתם את המאמר?

נשמח שתדרגו אותו 🙂

דירוג ממוצע 0 / 5. 0

אורן טסלר- משכנתא ליין
אורן טסלר- משכנתא ליין

יועץ משכנתאות מנוסה והבעלים של חברת "משכנתא ליין". אורן והצוות סייעו במהלך השנים ללקוחות רבים בקבלת משכנתא בתנאים מצוינים, תוך חיסכון והוזלה של עשרות אלפי שקלים בהחזר החודשי. הצוות שלנו מאמין בליווי אישי, שקיפות מול הלקוח וניהול משא ומתן מול מספר בנקים שונים, עד לקבלת העסקה הטובה ביותר ללקוחותינו.

אהבתם? שתפו את המאמר!
בעמוד זה תוכלו למצוא את כל המידע החשוב אודות משכנתא לחרדים: האם היא שונה ממשכנתא סטנדרטית? מה מאפיין אותה? מאיפה לוקחים הלוואת
רכישת דירה בפעם הראשונה היא ככל הנראה העסקה הפיננסית הגדולה ביותר של מרבית הישראלים. משכנתא לדירה ראשונה הינה מרכיב חיוני לביצוע העסקה
מתכננים לרכוש קרקע ולבנות עליה את בית חלומותיכם? הגעתם למקום הנכון. אנשים רבים מכירים את האפשרות השכיחה ביותר לקבלת הלוואת משכנתא –
ייעוץ ראשוני ללא התחייבות