משכנתא לתמ"א 38

תוכן עניינים

משכנתא לתמ"א 38 עשויה להינתן במקרים בהם ההון האישי של בעלי הדירות אינו גבוה מספיק על מנת לקדם את פרויקט הבנייה. בליווי היזם, עורך הדין או הקבלן שלכם, מומלץ לבדוק מהן ההטבות וההקלות להן אתם זכאים בקבלת משכנתא מסוג זה.

תנאים לקבלת משכנתא מחיר למשתכן משתנים ממקרה למקרה, בעוד כי זכאות משכנתא מחיר למשתכן ניתנת ברוב המקרים אבל לא בכולם. כדי להיות זכאים לקבלת משכנתא לתמ"א 38, יהיה עליכם לעמוד בקריטריונים הנקבעים על ידי בנק המשכנתאות. וכמו כן, במקרים שונים ניתן לקבל הלוואות מיזם הנדל"ן אשר מלווה את הפרויקט, השאלה היא: מה גודל ההלוואה שתצטרכו ולאיזו מטרה היא תשמש? המשיכו לקרוא.

משכנתא לתמ"א 38

גובה ההלוואה שנצטרך בפרויקטים של תמ"א 38

גובה ההלוואה שתצטרכו בפרויקטים של תמ"א 38 ישתנה בהתאם לסוג הפרויקט, מה הוא יכלול, מה יהיה ההון האישי שלכם ועוד גורמים נוספים. באופן כללי, השקעה בפרויקטים של תמ"א 38 עשויים להיות מאוד כדאיים, אבל בהחלט יש כמה דברים שחשוב לוודא לפני.

אם אתם דיירים קיימים בבניין שעומד לעבור תמ"א 38, ייתכן שתצטרכו הלוואה לצרכי מגורים בזמן הבנייה של הפרויקט. במקרים אלו, דעו לכם שאתם אמורים לקבל מימון או סיוע כספי מהיזם שמלווה את הפרויקט שלכם. במקרים אחרים, בהם אנשים מעוניינים לרכוש דירה בבניין שעומד לעבור תמ"א 38, חשוב להגיש בקשה עבור משכנתא לתמ"א 38.

הגשת בקשה עבור משכנתא לתמ"א 38

רגע לפני שמבררים לגבי תנאים לקבלת משכנתא מחיר למשתכן, יש לציין כי זכאות משכנתא מחיר למשתכן ניתנת רק בחלק מהמקרים. לדוגמה: השכאות בדרך כלל לא תינתן עבור אנשים המעוניינים לקבל משכנתא ויש להם דירוג אשראי מאוד נמוך, או שמא יש להם הלוואות במקביל, אולי הם בשלבי פשיטת רגל וכולי.

ישנם לא מעט מקרים בהם זכאות למשכנתא אינה אפשרית, אבל חשוב לדעת שזהו לא גזר דין שחקוק באף סלע. במילים אחרות, גם אין סורבתם על ידי הבנק ולא קיבלתם אישור עקרוני למשכנתא, במקרים רבים יהיה אפשרות לערער על הסירוב, לתקן את דירוג האשראי, להסדיר חובות והלוואות כדי לקבל את המשכנתא ועוד.

יתרונות משכנתא תמ"א 38

היתרונות העיקריים בקבלת משכנתא תמ”א 38 הם, שניתן לקבל הלוואה בריבית נמוכה ואפשרויות החזר גמישות. מעבר לכך, כאשר לוקחים משכנתא, צריך להחזיר את ההלוואה בתשלומים חודשיים לאורך 30 שנים, בחלק מהמקרים 20 – 25 שנים. הפריסה של התשלומים בדרך כלל מאוד נוחה ומאפשרת החזרים ארוכי טווח, מה שמאפשר לאנשים במהלך השנים אפילו למחזר את תנאי המשכנתאות שלהם.

כלומר, לשנות את תנאי ההחזר החודשי שלהם. באופן כללי, היתרונות טמונים בכך שהחזר ההלוואה שלכם היא גמישה וניתנת לשינוי תנאים במהלך השנים. מה שמתאים לכם היום לא בהכרח יתאים לכם עוד 20 שנים, ככה שחשוב לקחת את המשכנתא במסגרת גמישה כמו בנק המשכנתאות (ולא מגורם אפור וחוץ בנקאי כלשהוא שאינו גמיש).

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות
השאירו פרטים!

שלבים בקבלת משכנתא תמ"א 38

ישנם מספר צעדים שצריך לנקוט בהם כדי לבקש משכנתא תמ”א 38 מהבנק. התהליך מתחיל בדרך כלל עם הגשת פרטי המבקש הכוללים טופס בקשה להלוואה מהסוג הזה מהבנק. לאחר מכן, הבנק ישלח מכתב הצעה למבקש שיכול להיקרא גם “אישור עקרוני למשכנתא”. האישור העקרוני למשכנתא יספק מידע לגבי כמות הכסף הדרוש, אבל לא יכלול תנאים נוספים של הסכם המשכנתא כגון ריביות, תקופות החזר וכו'.

במילים אחרות, אישור עקרוני למשכנתא הינו השלב הראשוני ביותר בתהליך קבלת ההלוואה שלכם והוא אינו כולל שום פרטים על העסקה העתידית של רכישת הדירה. האישור העקרוני למשכנתא, כשמו כן הוא – מהווה אסמכתא לכך שאתם זכאים לקבל משכנתא לפי גובה ההון האישי שאתם מעמידים לרכישת הדירה.

מה לאחר קבלת אישור עקרוני למשכנתא?

לאחר קבלת אישור עקרוני למשכנתא תמ"א 38, ההמלצה הכי חמה היא לקבל ייעוץ משכנתאות מאת יועץ משכנתא מוסמך. ככה תוכלו לוודא שאתם מרכיבים ובונים את תמהיל המשכנתא המומלץ ביותר למצבכם האישי והכלכלי.

אלמלא יועצי משכנתא תמ"א 38, היה מאוד קשה להבנות את תוכנית המשכנתא הנכונה לצרכים שלכם. היועצים מכירים את השוק, מבינים את הצרכים של הלקוחות ויודעים לצפות תהליכים עתידיים שונים במשק. ולכן אסור לוותר על ייעוץ משכנתא.

אהבתם את המאמר?

נשמח שתדרגו אותו 🙂

דירוג ממוצע 0 / 5. 0

אורן טסלר- משכנתא ליין
אורן טסלר- משכנתא ליין

יועץ משכנתאות מנוסה והבעלים של חברת "משכנתא ליין". אורן והצוות סייעו במהלך השנים ללקוחות רבים בקבלת משכנתא בתנאים מצוינים, תוך חיסכון והוזלה של עשרות אלפי שקלים בהחזר החודשי. הצוות שלנו מאמין בליווי אישי, שקיפות מול הלקוח וניהול משא ומתן מול מספר בנקים שונים, עד לקבלת העסקה הטובה ביותר ללקוחותינו.

אהבתם? שתפו את המאמר!
רכישת דירה בפעם הראשונה היא ככל הנראה העסקה הפיננסית הגדולה ביותר של מרבית הישראלים. משכנתא לדירה ראשונה הינה מרכיב חיוני לביצוע העסקה
הלוואת בולט מכונה גם הלוואת בלון. כאשר לווה צריך כסף נזיל אך הוא יודע שהוא יקבל סכום זהה לסכום ההלוואה בעוד תקופה
משכנתאות חוץ בנקאיות הן חלופה אטרקטיבית, עבור חלק מהאנשים, להלוואות בנקאיות מסורתיות. משכנתאות אלו מציעות לעיתים ריביות נמוכות יותר ותנאים גמישים כמו
ייעוץ ראשוני ללא התחייבות