משכנתא לדירה שלישית

תוכן עניינים

מה מאפיין משכנתא לדירה שלישית, איך לוקחים הלוואה כזו ומה חשוב לדעת? מוזמנים להמשיך איתנו ולקבל את כל התשובות לשאלות אלו.

כל המידע על לקיחת משכנתא לדירה שלישית

יש מי שחולם על דירה ראשונה, ויש מי שחולם על רכישת דירה שלישית. רבים טוענים כי המסע לדירה שלישית הוא קל יותר מדירה ראשונה. יש את כבר את ההיכרות עם התהליך, הלווה כבר מכיר יותר את השלבים, אך למרות זאת, אין כל המלצה לוותר על התייעצות עם יועץ משכנתאות ברכישת דירה שלישית.

זאת משום שגם ברכישת דירה מספר שלוש ניתן להוזיל עלויות, לנהל משא ומתן להצליח לגייס הלוואת משכנתא משתלמת. כאן ריכזנו עבורכם את המידע שחשוב לדעת לפני רכישת דירה שלישית.

מהי הלוואת משכנתא לדירה שלישית?

בסך הכל משכנתא לדירה שלישית היא זהה למשכנתא רגילה הנלקחת לרכישת דירה ראשונה אך כמובן שיש לה מאפיינים אחרים והם יתמקדו בגובה אחוז המימון שניתן לקבל וגובה ההון העצמי הנדרש לגייס.

מטבע הדברים, מי שלוקח הלוואת משכנתא לדירה שלישית, הוא בעל יותר אמצעים, אבל לא תמיד זה כך והרבה פעמים אתם תגלו שמדובר באנשים שיודעים לעשות "ביזנס" ולמנף את הכסף שלהם.

משכנתא לדירה שלישית

מתי לוקחים משכנתא לרכישת דירה שלישית?

מי שיש לו 2 דירות על שמו ויש לו אפשרות לרכוש דירה נוספת על שמו יעדיף לעשות זאת. הקפיצה לרכישת דירה ראשונה היא העסקה המאתגרת יותר, אחרי שקולטים את הקונספט, קל יותר להתנהל ולומדים איך נכון לבצע כל שלב. משכנתא על דירה שלישית לוקחים בפועל רק לאחר החתימה על חוזה הרכישה.

אך כבר לפני החתימה חשוב לפנות להתייעצות עם יועץ משכנתאות מומחה ולבדוק איתו מה גובה ההחזר החודשי האפשרי מבחינת ההכנסות הקיימות, מה גובה המשכנתא בה הלווה יכול לעמוד וכן הלאה. ככל שתתכוננו לעסקה בצורה טובה יותר, תמנעו מעצמם עוגמת נפש בהמשך.

משכנתא על דירה שלישית – למי זה מתאים?

מי שיש לו שתי דירות על שמו והוא מעוניין לרכוש דירה נוספת כשבנוסף לכך יש לו יכולת החזר והון עצמי מספיק, ירוויח מרכישת דירה נוספת. עסקה כזו תתאים למי שיש יכולת פיננסית לעמוד בהחזרים הצפויים כמובן. חשוב לציין כי גם אם רכישת הדירה הנוספת היא לצורכי השקעה (קראו על משכנתא לדירה להשקעה) היא עדיין תחושב כדירה שלישית שהיא דירה נוספת על דירת המגורים הקיימת.

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות
השאירו פרטים!

איך מקבלים את המשכנתא ומה התנאים לקבלתה?

כמו כל הלוואת משכנתא, גם כדי לקבל משכנתא על דירה שלישית יהיה על הלווה להגיש בקשה לאישור עקרוני מהבנק. ההמלצה היא לפנות למספר בנקים לעריכת השוואת תמהילים למציאת המשכנתא המוצעת במחיר הנמוך ביותר, לאחר מכן מנהלים משא ומתן להוזלת מחיר הריבית ולהתאמת יתר התנאים למה שהלווה צריך.

חשוב לציין כי בעלי דירה שלישית נחשבים ליציבים יותר פיננסית והבנקים מעוניינים לאשר להם את ההלוואה המבוקשת, כך שיש בידיהם כוח משא ומתן והם יכולים באמצעותו להוזיל את מחירי הדירות בצורה יעילה בניהול של יועץ משכנתאות כמובן.

אילו מסלולי משכנתא משלבים בהלוואה זו?

כמו כל הלוואת משכנתא, גם כאן יש את נהלי בנק ישראל המחייבים לשלב מסלול בריבית קבועה על שליש מגובה סכום המשכנתא. יחד עם זאת, יש מסלולים שיהיו רלוונטיים כאן יותר על פי צורכי הלווה:

מסלול גרייס (משכנתא גרייס) או בוליט – אם הלווה מייעד את ההכנסה מהשכירות המתועדת להיכנס מהשכרת הנכס, בתחילת תקופת המשכנתא הוא יכול לשלב מסלול גרייס או מסלול בוליט, בו הוא לא משלם החזר משכנתא והתשלום נדחה. לאחר סיום התקופה הראשונית שבחר, הלוואת המשכנתא מתחילה "לדפוק" כסדרה.

גובה המימון שאפשר לקבל על משכנתא לדירה שלישית

גובה ההלוואה שניתן לקחת במשכנתא כזו עומד על 50% מערך הנכס, בדומה ללקיחת הלוואת משכנתא לכל מטרה. מה שאומר שאם הנכס שווה שני מילון שקלים, יהיה עליכם להביא הון עצמי של מיליון שקל, ותוכלו לקבל את היתרה דרך הלוואת המשכנתא. הלוואות משכנתא אלו ניתנות על ידי הבנקים למשכנתאות אך גם על ידי גופי מימון חוץ בנקאיים (פחות מומלץ לפנות למימון חיצוני יקר).

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות
השאירו פרטים!

במה משכנתא זו שונה מלקיחת משכנתא רגילה?

ההבדל בין משכנתא זו למשכנתא רגילה הוא באחוז המימון הנמוך שניתן לקבל ביחס לאחוז מימון של 75% בלקיחת משכנתא רגילה לנכס ראשון. אך גם התייחסות הבנק לבקשת משכנתא כזו תהיה אחרת, הבנקים ירצו להיות שותפים לעסקה כזו וכאן חשוב במיוחד שללווה יהיה ליווי מקצועי שימנע ממנו לשלם מחירים מופרזים על הריביות במשכנתא.

רוצים לקבל מידע נוסף? כדאי לקרוא גם על:

אהבתם את המאמר?

נשמח שתדרגו אותו 🙂

דירוג ממוצע 5 / 5. 1

אורן טסלר- משכנתא ליין
אורן טסלר- משכנתא ליין

יועץ משכנתאות מנוסה והבעלים של חברת "משכנתא ליין". אורן והצוות סייעו במהלך השנים ללקוחות רבים בקבלת משכנתא בתנאים מצוינים, תוך חיסכון והוזלה של עשרות אלפי שקלים בהחזר החודשי. הצוות שלנו מאמין בליווי אישי, שקיפות מול הלקוח וניהול משא ומתן מול מספר בנקים שונים, עד לקבלת העסקה הטובה ביותר ללקוחותינו.

אהבתם? שתפו את המאמר!
מה זה בכלל משכנתא פרי פסו? מתי נוצר מצב זה ומה חשוב לדעת לפני שלוקחים משכנתא בדרגה שווה? בעמוד זה משכנתא ליין
ייעוץ ראשוני ללא התחייבות