משכנתא לדירה מקבלן

תוכן עניינים

אם אתם רוכשים דירה על הנייר וזקוקים למשכנתא, העמוד הזה הוא בדיוק בשבילכם. ריכזנו את כל המידע החשוב על לקיחת משכנתא לדירה מקבלן וזה כולל את יתרונות, חסרונות, דגשים חשובים ומידע עדכני בנושא.

רקע כללי על משכנתאות לדירה מקבלן

כאשר רוכשים דירה מקבלן, ההלוואה הנלקחת היא אחרת. זו צריכה להיות הלוואת משכנתא הניתנת בפעימות, על פי קצב הבנייה, בהתאם לדרישת הקבלן ולהסכם עליו הלווה חתם עימו במעמד הרכישה. משכנתא לדירה מקבלן ידועה כהלוואה מורכבת ללקיחה. אבל מה שפחות אנשים יודעים זה שהיא חייבת להיות מתוכננת היטב מבחינה אסטרטגית. צריך לדעת איזה מסלול נכון לשלב ומתי, מה לסכם עם הקבלן ועוד. מידע בנושא ריכזנו כאן, במיוחד עבורכם.

מה זה משכנתא לדירה מקבלן?

מדובר בהלוואת משכנתא כמו כל הלוואת משכנתא אחרת בה הנכס הנרכש משועבד לגוף המלווה בתמורה להלוואה הניתנת. כל עוד והלוואת המשכנתא לא מסולקת, על הנכס תופיע הערת אזהרה לטובת הגוף המלווה. ברכישת דירה מקבלן, יש מקרים בהם הקבלן מישכן את הנכס לטובת מימון הבנייה, וכך, עד שהוא לא מסלק את חובו, הפרויקט גם הוא יהיה ממושכן לבנק.

מה שהופך את לקיחת משכנתא לדירה מקבלן לכמעט בלתי אפשרית אך גם לזה נמצא פתרון וכדי ליהנות ממשכנתא כזו, פונים לבנק המלווה את הפרויקט ונהנים מהלוואת משכנתא לרכישת דירה מקבלן, גם בעיצומה של הבנייה.

משכנתא לדירה מקבלן

מתי לוקחים משכנתא לרכישת דירה מקבלן?

אם אתם מעוניינים ליטול הלוואת משכנתא, ולא משנה אם אתם מעוניינים לרכוש דירה יד שניה או דירה מקבלן, אתם צריכים לפנות לייעוץ משכנתאות עוד לפני שאתם חותמים על חוזה הרכישה. חתימת חוזה לפני התייעצות עם איש מקצוע עלולה לגרום לכם נזק כספי כבד בשל הפרת חוזה וחבל.

עוד לפני שאתם מחפשים דירה לרכישה, כדאי לבדוק מהם הנתונים שלכם, מה גובה המשכנתא שאתם יכולים להתחייב עליה ומה גובה ההחזר החודשי המתאים לכם. אחרי שיש לכם אישור עקרוני כללי, אתם יכולים להמשיך בעבודה ולפנות לחפש דירה לרכישה.

מצאתם דירה לרכישה מקבלן ואתם מעוניינים לרכוש אותה? את המשכנתא תצטרכו להתחיל ליטול כבר לאחר החתימה. הלוואת משכנתא לדירה מקבלן היא הלוואה המשולמת בפעימות ולאחר כל התקדמות בבנייה, הקבלן מקבל פעימת תשלום נוספת. רק לאחר שהבנייה הסתיימה, הלווה יעביר את התשלום הסופי לקבלן ובזה יסתיימו פעימות המשכנתא.

מי זכאי ולמי מתאימה הלוואת משכנתא לדירה מקבלן?

בסך הכל הזכאות לקבלת הלוואת משכנתא לרכישת דירה מקבלן נבדקת בהתאם ליכולת הלווה לעמוד בתנאי המשכנתא. אין כאן זכאות מיוחדת והנתונים הנבדקים הם בעיקר נתונים פיננסים כמו דירוג אשראי, יכולת החזר, יציבות תעסוקתית וכדומה. אם אתם רוכשים דירה מקבלן ואתם צריכים לשלם בפעימות, משכנתא כזו תתאים לכם.

מה היתרונות במשכנתא כזו?

להלן היתרונות המרכזיים בלקיחת הלוואת משכנתא על דירה מקבלן:

לא צריך לשלם על שמאות: ברכישת דירה חדשה מקבלן, הלווה לא צריך להזמין שמאי להערכת שווי הנכס וכך הוא חוסך לעצמו תשלום בלתי מבוטל.

הכל כלול במחיר: אם אתם מעוניינים לשדרג את הדירה הנרכשת ולהוסיף לה שדרוגים, אתם מתנהלים לשם כך מול הקבלן והבנק מכליל את עלות השדרוגים הללו בשווי הנכס. לעומת זאת, ברכישת דירה ישנה, כל שיפוץ נוסף לא נכלל בערך הנכס.

מדד תשומות הבנייה: קבלנים מוכרים את הנכס ומצמידים למחירו את עליות מדד תשומות הבניה. יש קבלנים שיסכימו לוותר על הצמדת המדד אם הם מקבלים את הכסף מראש. בדקו מה נכון עבורכם עם איש מקצוע מומחה לתחום.

האם יש חסרונות למשכנתא על דירה מקבלן?

אפשר לחשוב על חיסרון אחד שכדאי לקחת בחשבון כאשר לוקחים משכנתא לדירה על הנייר מקבלן והוא קשור לתשלום בעבור עורך דין. על ליווי רכישת דירה מקבלן הרוכש משלם פעמיים, כלומר הוא משלם גם על העו"ד שהקבלן שכר וגם על עורך הדין שהוא עצמו שכר ולכן יש לקחת זאת בחשבון בסל השיקולים הכולל ובמסגרת הגדרת התקציב.

רוכשים דירה על הנייר? שימו לב לדגש הבא:

בהלוואת משכנתא על רכישת דירה מקבלן, יהיה נכון לשלב על פעימת התשלום הראשונה מסלול בריבית קבועה ורק על יתר הפעימות, ריביות משתנות בהתאם ליכולת הכלכלית שלכם. כמובן שמומלץ להיעזר בגורם מקצועי כמו יועץ משכנתאות על מנת לבדוק את המקרה בצורה מעמיקה יותר.

גובה ההלוואה שניתן לקחת – לפי אופי העסקה!

חשוב לזכור כי גם במתן הלוואה לדירה מקבלן,  הבנקים בודקים את אופי העסקה ואם הבנק רואה שיש ללווה עוד דירה על שמו, הלווה יוכל לקבל אחוז מימון של עד 50% מערך הנכס. אם הלווה מתחייב בבנק שזו דירה חליפית והוא מתכנן למכור אותה לשיפור דיור, הוא יוכל לקבל 70%. במשכנתא לרכישת דירה ראשונה ניתן לקבל הלוואה של עד 75% ממחיר הנכס.

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות
השאירו פרטים!

מי נותן את ההלוואה הזו?

הלוואת משכנתא לדירה מקבלן ניתנת על ידי כל הבנקים למשכנתאות. היא נחשבת למורכבת יחסית ללקיחה וחשוב לקבל לאורך לקיחתה ליווי מקצועי של יועץ משכנתאות מומחה ובעל ניסיון בתחום. כך תוכלו לדעת שאתם מקבלים משכנתא מותאמת ליכולות הכלכליות שלכם, ללא ריביות גבוהות ויקרות מידי ונתונים שלא מתאימים לכם.

מתכננים לקחת משכנתא לדירה מקבלן? צרו איתנו קשר עוד היום ונשמח לסייע לכם לאורכו של התהליך, ככה תוכלו לחסוך זמן יקר ולקבל את ההלוואה המיוחלת כמה שיותר מהר 🙂 !

לפני סיום, נזמין אתכם לקרוא גם על:

אהבתם את המאמר?

נשמח שתדרגו אותו 🙂

דירוג ממוצע 0 / 5. 0

אורן טסלר- משכנתא ליין
אורן טסלר- משכנתא ליין

יועץ משכנתאות מנוסה והבעלים של חברת "משכנתא ליין". אורן והצוות סייעו במהלך השנים ללקוחות רבים בקבלת משכנתא בתנאים מצוינים, תוך חיסכון והוזלה של עשרות אלפי שקלים בהחזר החודשי. הצוות שלנו מאמין בליווי אישי, שקיפות מול הלקוח וניהול משא ומתן מול מספר בנקים שונים, עד לקבלת העסקה הטובה ביותר ללקוחותינו.

אהבתם? שתפו את המאמר!
הליכי גירושין יכולים להכניס את החיים למערבולת של שינויים וטלטלה – בחיים האישיים, בחיי הרגש וגם בהיבטים הפרקטיים של החיים, כמו פרנסה,
כאשר מדובר על משכנתא חדשה, הכוונה בדרך כלל היא למחזור משכנתא, קרי שינוי תנאי ההחזר החודשי שלכם. כמו כן, משכנתא חדשה יכולה
ייעוץ ראשוני ללא התחייבות