משכנתא לדירה מפוצלת

תוכן עניינים

אם אתם מעוניינים לרכוש דירה מפוצלת, שבמקור נבנתה לשמש כיחידת דיור אחת אך בהמשך היא פוצלה למספר יחידות דיור, קחו בחשבון שמרבית הפיצולים לא נעשים על פי חוק, ולכן, מבחינת הבנק, יש כאן משהו לא חוקי בדירה, מה שאומר שבמקרים מסוימים משכנתא לדירה מפוצלת תקבל סירוב. מה מאפיין משכנתא לדירה מחולקת ומה חשוב לדעת לפני רכישת כזו דירה? על הכל ריכזנו לכם כאן מידע. מוזמנים להמשיך איתנו.

מהי משכנתא לדירה מפוצלת?

כמו כל הלוואת משכנתא בה ניתנת הלוואה תמורת שיעבוד הנכס הנרכש, גם במשכנתא זו נלקחת הלוואה למימון רכישת דירה מפוצלת. אופי המשכנתא זהה למשכנתא רגילה בה הדירה הנרכשת היא לא מפוצלת. למרות זאת, יש לה מאפיינים מזהים במקרים רבים (לא תמיד).

משכנתא לדירה מפוצלת

מתי לוקחים משכנתא לדירה מחולקת?

אם אתם מעוניינים לרכוש דירה מפוצלת, תצטרכו ליטול הלוואת משכנתא למימון הרכישה ולכן, לקיחת הלוואת משכנתא כזו תתאים למי שניגש לעסקת רכש של דירה מחולקת. במקרים מסויימים, הלוואה כזו נלקחת לא לצורך מימון הרכישה, אלא לכל מטרה אחרת, תמורת שיעבוד הנכס.

זה יכול להיות בעל דירה מחולקת שצריך הון נזיל, הוא מחליט למשכן את הנכס שלו לטובת הבנק, לקבל תמורתו הלוואה וכך הוא נהנה מהלוואה משתלמת יחסית על חשבון הנכס הקיים.

כך או כך, לא משנה מתי אתם ניגשים ליטול את ההלוואה, עליכם לזכור כי הלוואה זו נחשבת ליותר מורכבת במקרים רבים ולכן חשוב שהמקצוענים בתחום ילוו אתכם בתהליך לקיחת המשכנתא הזו.

משכנתא לדירות מפוצלות מול משכנתא רגילה

חשוב להבין כי בלקיחת משכנתא, הבנק רוצה לוודא שהוא לא שם את כספו על קרן הצבי ולכן הוא בודק את מצבו הכלכלי של הלווה, לוודא שאין סיכונים נלווים ליכולתו הכלכלית של הלווה, הוא גם בודק את מצבו של הנכס הממושכן, למקרה שהוא ירצה לממש את המשכנתא.

מסיבה זו הבנק יבדוק את נושא הרישום של הנכס, האם הוא מסודר? האם הדירה נבנתה כחוק? האם יש היתרים על הרחבות ופיצולים שנעשו בה? אם הדירה לא עונה להגדרות הנדרשות, ערכה פוחת.

כך למעשה, שמאי מקרקעין שיבוא להעריך את שווי הנכס, יראה שיש כאן דירה מפוצלת ללא היתר, מה שיפחית את ערך הנכס בצורה משמעותית עד כדי כך שיש בנקים שיסרבו לאשר משכנתא לדירה כזו.  ולמה זה קורה?

החישוב של הבנקים הוא שעל בניה ללא היתר מקבלים קנס, החשש הוא שברגע שהלווה יקבל קנס על הפיצול, הוא יתקשה לעמוד בהחזרי המשכנתא עליהם התחייב. בנוסף, ערך הנכס יורד אוטומטית ברגע שיש בנכס משהו שלא נעשה על פי חוק (לפעמים יכולים להיות ליקויי בטיחות חמורים, אך לא זו הסיבה העיקרית).

מרבית פיצולי הדירות הנעשים באופן פרטי, לא נעשים עם היתר רשמי. מה עושה מי שמעוניין לקחת משכנתא לדירה מחולקת? פונה לקבל ליווי מקצועי של יועץ משכנתאות מומחה לתחום.

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות
השאירו פרטים!

מה גובה ההלוואה שניתן לקבל במשכנתא כזו?

כדי לקבל בכלל משכנתא כזו, כדאי לפנות ליועץ משכנתאות שידע איך ועם מי נכון להתנהל במשכנתאות כאלו. בנוסף, יש בנקים שיאשרו משכנתא כזו אך בסכום נמוך משמעותית ממה שניתן לקבל על פי נהלי בנק ישראל.

כאן נסקור מה גובה אחוז המימון שניתן לקבל במשכנתא, ואתם אל תשכחו לפנות להתייעצות עם יועץ מומחה בתחום שילווה אתכם לאורך כל הדרך למשכנתא.

– על רכישת דירה ראשונה (משכנתא לדירה ראשונה) תוכלו לקבל אחוז מימון של עד 75% מערך הנכס.

– עבור שיפור דיור ברכישת דירה חליפית אחוז המימון המירבי הוא 70% מערך הנכס ואם מדובר על לקיחת משכנתא לדירה להשקעה (כלומר דירה נוספת) אחוז המימון המירבי הוא רק 50%.

זקוקים למשכנתא מפוצלת? היעזרו ביועץ מקצועי

אנחנו במשכנתא ליין נשמח לסייע לכם בקבלת משכנתא מפוצלת. הצוות שלנו מכיר את התנאים בשוק ויודע להפוך את תהליך קבלת ההלוואה לפשוט ומהיר יותר. נשמח לעזור לכם לכל אורכו של התהליך וזאת על מנת להגדיל את הסיכוי לקבלת המשכנתא המיוחלת. צרו איתנו קשר עוד היום!

כתבנו בהרחבה על נושאים נוספים:

אהבתם את המאמר?

נשמח שתדרגו אותו 🙂

דירוג ממוצע 5 / 5. 1

אורן טסלר- משכנתא ליין
אורן טסלר- משכנתא ליין

יועץ משכנתאות מנוסה והבעלים של חברת "משכנתא ליין". אורן והצוות סייעו במהלך השנים ללקוחות רבים בקבלת משכנתא בתנאים מצוינים, תוך חיסכון והוזלה של עשרות אלפי שקלים בהחזר החודשי. הצוות שלנו מאמין בליווי אישי, שקיפות מול הלקוח וניהול משא ומתן מול מספר בנקים שונים, עד לקבלת העסקה הטובה ביותר ללקוחותינו.

אהבתם? שתפו את המאמר!
רובנו מכירים את הלוואת המשכנתא אשר ניתנת לקניית דירה ובתמורתה נדרש הלווה להחזיר סכום קטן כמדי חודש במשך שנים רבות ופעמים רבות
רכישת דירה בפעם הראשונה היא ככל הנראה העסקה הפיננסית הגדולה ביותר של מרבית הישראלים. משכנתא לדירה ראשונה הינה מרכיב חיוני לביצוע העסקה
המהפכה הגדולה במאה ה-21, לדעת רבים, היא מהפכת איכות הסביבה. שותפים בה המגזר העסקי, הציבורי והפרטי. כל אחד מאיתנו יכול לקחת בה
ייעוץ ראשוני ללא התחייבות