משכנתא 90 אחוז מימון

תוכן עניינים
לייעוץ ראשוני
השאירו פרטים ונחזור אליכם

כל מי שניגש לבקש הלוואה מהבנק לרכישת דירה יודע שהוא יוכל לקבל משכנתא עד 75% מערך הדירה ואת שאר הסכום עליו להביא באמצעות הון עצמי. אך ישנה דרך לקבל משכנתא גדולה יותר, משכנתא 90 אחוז מימון. אנחנו כאן בשביל לספר לכם עליה וכיצד אתם יכולים לקבל אותה ולהשתמש בה לרכישת דירה חדשה.

מדינת ישראל מנסה מזה שנים רבות להתמודד עם משבר הנדל"ן שתקף אותה ומקשה על זוגות צעירים ומשפחות לרכוש דירה משלהם. אחת הדרכים בהן היא משתמשת, היא תוכנית מחיר למשתכן. המשתתפים בתוכנית שנהנים מאפשרות לרכוש דירה במסגרתה, יכולים ליהנות מהטבה אטרקטיבית של מימון עד 90 אחוז.

מה זו משכנתא 90 אחוז מימון?

כאמור, משכנתא 90 אחוז מימון מיועדת למי שרוכש דירה דרך תוכנית מחיר למשתכן של משרד השיכון. תוכנית זו נועדה להקל על זוגות צעירים ומשפחות שזכו בהגרלות לרכישת נכס במחירים מוזלים ובתנאים אטרקטיביים יותר ביישובים בהם ההגרלות התבצעו. אם תרצו לקרוא על נושא זה בהרחבה, תוכלו להיכנס לעמוד שכתבנו על משכנתא מחיר למשתכן.

משכנתא 90 אחוז מימון

מתי לוקחים משכנתא 90 אחוז מימון?

בעיקרון קבלת משכנתא 90 אחוז מימון אפשרי בזכות העובדה שערך הדירה הוא נמוך ממחיר השוק. זה עובד באופן הבא: הבנק מחשב את אחוז המימון על בסיס הערכת שמאי, והאם הערכה תהיה גבוה באופן ניכר ממחיר הרכישה, אז שניתן ליהנות מאחוזי מימון הרבה יותר גבוהים.

באופן תיאורטי זה יכול לעבוד לא רק במקרים של מחיר למשתכן, העניין הוא שברוב המקרים המחיר לא יהיה נמוך מערך השוק ולכן זה כמעט ולא קורה במצבים אחרים. במקרים של מחיר של משתכן, ערך הנכס יהיה לרוב נמוך מהערכה שלו בשוק.

מי זכאי ולמתי זה מתאים?

משכנתא 90 אחוז מימון מתאים, כאמור, נועדה למי שמבקש לרכוש דירה במסגרת מחיר למשתכן או במסגרת תוכניות ממשלתיות דומות שנועדו למכור דירות במחירים מוזלים.

הזכאים להשתתף בתוכניות אלו הם:

  • זוגות נשואים או ידועים בציבור
  • זוגות שעומדים להינשא
  • הורים עם ילד אחד לפחות מתחת לגיל 21
  • יחידים מעל גיל 35
  • יחידים בני 21 ומעלה בתנאים מסוימים

 

חשוב לומר, תוכניות אלו, כולל אפשרות משכנתא 90 אחוז מחיר למשתכן, מוצעת עבור מי שאין ברשותו דירה או משפרי דיור (מי שיש ברשותו דירה ורוצה לעבור לדירה גדולה יותר).

איך מקבלים משכנתא 90 אחוז מימון ומה התנאים?

בשביל לקבל משכנתא 90 אחוז מימון, יש להשתתף באחת מתוכניות שנועדו להציע דיור במחיר מוזל, ולהגיש הערכת שמאי המלמדת שאכן ערך הדירה הוא נמוך מערך השוק.

הבנקים בישראל מתכתבים באופן ישיר עם בנק ישראל ועם התוכניות של הממשלה, ולכן, כחלק מאותן הגרלות מחיר למשתכן או תוכניות אחרות, אזי שהם מחויבים לתת משכנתא עד 90 אחוז במידה וכמובן ועומדים בתנאים, קרי יכולים להציג הון עצמי המאפשר את השלמת הסכום הדרוש לרכישה, וכן קיימות היכולות להחזיר את המשכנתא כפי שהבנק דורש.

יחד עם זאת, חשוב לשים לב לריביות שהבנק יגבה על 90 אחוז מימון. מאחר ומדובר על מימון גבוה ביחס למשכנתאות אחרות, אזי שגם הריביות יהיו גבוהות יותר.

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות
השאירו פרטים!

מה היתרונות של משכנתא 90 אחוז מימון?

יתרון ראשון – כאשר מקבלים משכנתא 90 אחוז מימון, אזי שקל יותר להגיע לסכום הרכישה של הנכס. סכום ההון העצמי שצריך להציע הוא הרבה יותר נמוך.

יתרון שני – מאחר וזו משכנתא שמיועדת לתוכניות שהמדינה עומדת מאחוריהן, אזי שלכאורה הרבה יותר קל לבנק לספק אותה. הביטחון שהוא מקבל, הרבה יותר גבוה.

האם יש להלוואה זו גם חסרונות?

אלו החסרונות המרכזיים בהלוואת משכנתא תשעים אחוז מימון:

חסרון ראשון – ככל שהמשכנתא גבוהה יותר, קיים סכום גבוה יותר שצריך להחזיר במהלך השנים. זה יכול להשפיע על חשבון ההוצאות החודשי.

חסרון שני – בנוסף צריך לזכור כי ככל שהמשכנתא גבוהה יותר, הריבית המצטברת היא משמעותית יותר ומגדילה את סכום ההחזר.

מי נותן את ההלוואה?

משכנתא לזוגות צעירים 90 אחוז ניתנת על ידי בנקים וכן על ידי גופים חוץ בנקאים (קראו על משכנתא חוץ בנקאית) בהתאם לתנאים שהם מציבים בפני הרוכשים ובהתאם ליכולות של הרוכשים. כל בנק או גוף חוץ בנקאי יציע את המשכנתא במסלולים שונים, ועל הלווים לבחון היטב את התנאים של כל מסלול בטרם הוא בוחר מה נכון עבורו.

לסיכום, משכנתא 90 אחוז מימון מאפשרת לזוגות צעירים ומשפחות להגיע אל היעד הנכסף ולרכוש דירה משלהם במימון מקסימאלי של הגורם המלווה.

רוצים להתייעץ עם גורם מקצועי? צרו איתנו קשר עוד היום ונשמח לסייע לכם 🙂 !

נושאים קשורים שאולי יעניינו אותך:

אהבתם את המאמר?

נשמח שתדרגו אותו 🙂

דירוג ממוצע 5 / 5. 1

אורן טסלר- משכנתא ליין
אורן טסלר- משכנתא ליין

יועץ משכנתאות מנוסה והבעלים של חברת "משכנתא ליין". אורן והצוות סייעו במהלך השנים ללקוחות רבים בקבלת משכנתא בתנאים מצוינים, תוך חיסכון והוזלה של עשרות אלפי שקלים בהחזר החודשי. הצוות שלנו מאמין בליווי אישי, שקיפות מול הלקוח וניהול משא ומתן מול מספר בנקים שונים, עד לקבלת העסקה הטובה ביותר ללקוחותינו.

אהבתם? שתפו את המאמר!
בעשור וחצי האחרונים מחירי הנכסים עלו באופן דרמטי בישראל. עליית המחירים מחייבת רוכשים פוטנציאליים למצוא פתרונות יצירתיים על מנת שיוכלו לממן את
בעמוד זה ריכזנו את כל המידע החשוב בנושא גרירת משכנתא: מה זה בכלל אומר ואיך גוררים משכנתא לנכס אחר, מה השלבים בתהליך,
ייעוץ ראשוני ללא התחייבות