משכנתא מדרגה ראשונה

תוכן עניינים

משכנתא מדרגה ראשונה היא הבטוחה החזקה ביותר עבור הבנק. כיום, כל הלוואת משכנתא שתקחו, תהיה מלווה ברישום משכנתא מדרגשה ראשונה. מהי משכנתא מדרגה ראשונה, מי נותן אותה ואילו עוד דרגות משכנתא קיימות – כאן ריכזנו לכם מידע מקצועי בנושא.

מהי משכנתא מדרגה ראשונה?

משכנתא מדרגה ראשונה היא רישום המשכון על נכס לטובת גוף מממן, כגון בנק או חברת מימון, כעירבון להחזר הלוואת משכנתא. משמעות רישום משכנתא מדרגה ראשונה היא שהבנק או חברת המימון יהיו הראשונים לקבל את כספם במקרה של מכירת הנכס או מימוש המשכון, לפני כל נושה אחר.

משכנתא דרגה ראשונה

מתי נרשמת משכנתא מדרגה ראשונה?

משכנתא מדרגה ראשונה נרשמת בדרך כלל בעת רכישת נכס חדש, כאשר הלווה זקוק להלוואת משכנתא כדי לממן את העסקה (בעת לקיחת משכנתא מכל סוג שהוא).

רישום המשכנתא נעשה בלשכת המקרקעין, והוא מבטיח לבנק או חברת המימון זכות קדימה על הנכס כבטוחה להחזר ההלוואה. כך גוף המימון יודע שהוא יקבל את כספו חזרה בכל מקרה.

אם ללווה לא תהיה אפשרות כלכלית להחזיר את הלוואת המשכנתא, הוא ימכור את הנכס הממושכן לקבלת כספו.

יתרונות משכנתא בדרגה ראשונה:

הגנה מקסימלית עבור הבנק: רישום משכנתא מדרגה ראשונה נותן לבנק או חברת המימון את הבטוחה החזקה ביותר האפשרית להחזר ההלוואה. הוא יודע שאם הלווה לא מצליח לעמוד בהתחייבויותיו הכספיות, הוא הראשון לקבל את כספו. לא ניתן למכור את הנכס הלאה ללא אישור של בעל רישום המשכנתא בדרגה ראשונה.

ריביות נוחות יותר: כתוצאה מהבטוחה החזקה, בנקים נוטים להציע ריביות נוחות יותר עבור משכנתאות מדרגה ראשונה.

אפשרות לאחוז מימון גבוה יותר: בהסתמך על הבטוחה החזקה, בנקים עשויים לאשר סכומי משכנתא גבוהים יותר עבור לווים בעלי משכנתא מדרגה ראשונה.

חשוב לזכור:
• ניתן לרשום משכנתא מדרגה ראשונה רק על נכסים רשומים בלשכת המקרקעין.
• רישום משכנתא מדרגה ראשונה כרוך בתשלום אגרות שונות בלשכת המקרקעין והוא נעשה על ידי עו"ד המלווה את עסקת הרכישה.
• במקרה של אי עמידה בתשלומי המשכנתא, הבנק או חברת המימון רשאים לממש את המשכון ולמכור את הנכס כדי לכסות את יתרת ההלוואה.

משכנתא בדרגה ראשונה לעומת דרגה שניה

לא תמיד המשכנתא תהיה בדרגה ראשונה. יש מקרים בהם היא תהיה בדרגה שווה – פרי פסו. ויש מקרים בהם היא תהיה בדרגה שניה.

משכנתא בדרגה שנייה היא הלוואה נוספת שניתן לקחת כנגד נכס שכבר משועבד באמצעות משכנתא קיימת (משכנתא מדרגה ראשונה).

כלומר, אם יש לכם דירה שכבר משועבדת לבנק עקב משכנתא שנטלתם בעבר, ניתן לבקש הלוואה נוספת כנגד אותו נכס. וכך הבטוחה השניה תהיה בדרגה שניה.

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות
השאירו פרטים!

זקוקים למשכנתא מדרגה ראשונה? דברו איתנו!

משכנתא מדרגה ראשונה היא הבטוחה החזקה ביותר עבור הבנק או חברת המימון, והיא מאפשרת ללווים ליהנות מריביות נוחות יותר ואפשרויות מימון רחבות יותר.

עם זאת, חשוב להיות מודעים לכך שרישום משכנתא מדרגה ראשונה כרוך בתשלום אגרות ובהתחייבות משמעותית כלפי הבנק או חברת המימון.

מומלץ להתייעץ עם יועץ משכנתאות מוסמך לפני נטילת משכנתא מדרגה ראשונה או מכל דרגה אחרת. דברו איתנו עוד היום ונשמח לסייע לכם בתהליך זה! 🙂

כדאי לקרוא גם על הנושאים הבאים:

אהבתם את המאמר?

נשמח שתדרגו אותו 🙂

דירוג ממוצע 5 / 5. 1

אורן טסלר- משכנתא ליין
אורן טסלר- משכנתא ליין

יועץ משכנתאות מנוסה והבעלים של חברת "משכנתא ליין". אורן והצוות סייעו במהלך השנים ללקוחות רבים בקבלת משכנתא בתנאים מצוינים, תוך חיסכון והוזלה של עשרות אלפי שקלים בהחזר החודשי. הצוות שלנו מאמין בליווי אישי, שקיפות מול הלקוח וניהול משא ומתן מול מספר בנקים שונים, עד לקבלת העסקה הטובה ביותר ללקוחותינו.

אהבתם? שתפו את המאמר!
אם אתם מעוניינים לרכוש דירה מפוצלת, שבמקור נבנתה לשמש כיחידת דיור אחת אך בהמשך היא פוצלה למספר יחידות דיור, קחו בחשבון שמרבית
מתכננים לקחת הלוואת משכנתא כיחידים? השורות הבאות נכתבות במיוחד עבורכם. אנשים רבים טועים לחשוב שלא ניתן לקבל הלוואת משכנתא כיחידים. בשורות הבאות
ייעוץ ראשוני ללא התחייבות