משכנתא לתושבים חוזרים

תוכן עניינים
לייעוץ ראשוני
השאירו פרטים ונחזור אליכם

מה זה בדיוק משכנתא לתושבים חוזרים? מי עונה על הקריטריונים וזכאי לכך ומה התנאים הנדרשים לצורך קבלת ההלוואה? הנה כל המידע החשוב על הנושא.

מה ההגדרה של תושב חוזר?

מבחינת רשות המיסים בישראל, תושבים חוזרים הם מי שהיו אזרחים ישראלים אך בחרו לחיות בחו"ל לתקופה ארוכה ואיבדו את מעמדם כתושבי ישראל.  אחרי שחוזרים לחיות בישראל, הם מקבלים מעמד של תושבים חוזרים מטעם המוסד לביטוח לאומי. זהו מעמד המשפיע על היבטים רבים בחיים – כולל על קבלת משכנתא לתושב חוזר. אך מה זה אומר בדיוק? על כך נדבר בהרחבה במאמר זה.

מה זה משכנתא לתושבים חוזרים?

באופן כללי, הליך קבלת משכנתא לתושבים חוזרים (שקיבלו הגדרה רשמית של תושב חוזר מטעם המוסד לביטוח לאומי) הוא די זהה לתהליך קבלת משכנתא רגילה, לצד הטבות שמציעים לתושבים חוזרים המעוניינים לרכוש נכסים למגורים או להשקעה בארץ. הטבות אלה כוללות הלוואה של עד 100,000 ש"ח מטעם הקרן לפיתוח עסקי לעולה החדש במשרד הקליטה ואף אפשרות לקבל משכנתא לתושבים חוזרים בתנאים של הלוואת זכאות.

זאת לצד הקלות מיסוי מיוחדות לתושבים חוזרים ותנאים נוספים שמתעדכנים מפעם לפעם במשרד לקליטת עליה. נוסף על כך, תושבים חוזרים זכאים להגיש בקשה לקבלת תנאי זכאות, שמקלים על קבלת משכנתא בתנאים מועדפים והטבות נוספות. אם אתם נחשבים עדיין תושבי חוץ וקבלת המעמד הרשמי של תושב חוזר עדיין בתהליך – קבלת המשכנתא תהיה מורכבת יותר, כי תצטרכו להוכיח שאתם אכן מתכוונים להשלים את תהליך החזרה לארץ ולנהל כאן את החיים.

עם זאת, גם אם קיבלתם מעמד רשמי של תושב חוזר, קבלת משכנתא עשויה להיות מורכבת יחסית, כי בנקים רבים מתקשים לעבד את הנתונים המלאים של תושבים חוזרים ולפעמים אף חוששים לקחת את הסיכון במתן הלוואה בגלל השינוי המורכב שמתרחש כאשר עוברים ממדינה למדינה. לכן מומלץ להגיש את הבקשה למשכנתא בעזרת יועץ משכנתאות מיומן, שיכול להקל על התהליך ולשפר את הסיכוי לקבלת ההלוואה.

משכנתא לתושבים חוזרים

מי זכאי לקבל משכנתא לתושב חוזר – למי זה מתאים?

כל מי שעומד בתנאים של משרד הקליטה לקבלת מעמד תושב חוזר, יכול להגיש בקשה למשכנתא לתושבים חוזרים:

  • שהיה בחו"ל לפחות שנתיים רצופות.
  • יזם עסקי שחוזר לארץ אחרי 3 שנים רצופות בחו"ל.
  • מדען חוזר שנסע לחו"ל למטרות עבודתו ושהה בחו"ל לפחות 3 שנים.
  • אם ביקרתם בארץ בתקופת שהותכם בחו"ל, תצטרכו להוכיח כי ביקורים אלה לא עברו את ה 4 חודשים לביקור בכל שנה (בשנתיים האחרונות לפני שחזרתם לארץ).
  • שליחות בחו"ל מעל 5 שנים מטעם ההסתדרות הציונית, מדינת ישראל, הסוכנות היהודית, קרן היסוד, קק"ל, הבונדס, או המגבית המאוחדת.
  • יש לכם מעמד רשמי של תושב חוזר מטעם המוסד לביטוח לאומי.
לייעוץ ראשוני ללא התחייבות
השאירו פרטים!

איך מקבלים משכנתא לתושב חוזר ומה התנאים?

כדי לקבל את תנאי הזכאות של משכנתא לתושב חוזר, תצטרכו לעבור מספר שלבים:

  • לקבל אישור תושב חוזר מלשכת המשרד לקליטת עליה באזור המגורים שלכם.
  • למלא שאלון תושב חוזר ולהציג דרכונים, ת.ז, תמונות מזהות ומסמכים לקבלת המעמד.
  • לפתוח חשבון בנק ישראלי ולהתייצב בלשכת התעסוקה כדי לקבל הבטחת הכנסה לשלושה חודשים.
  • לאחר מכן יש לעמוד בתנאים הנדרשים לקבלת משכנתא, כפי שמקובל בישראל גם במקרה של משכנתא רגילה, כלומר – להוכיח שיש לכם יכולת החזר, להציג הון עצמי מספיק לרכישת הדירה, לעמוד בכל התנאים של הבנק וכן הלאה.

 

לצד התנאים האלה, תוכלו להגיש בקשה לקבלת משכנתא בתנאי זכאות ולקבל משכנתא בתנאים מועדפים של החזרים וריביות לפי הקריטריונים הבאים:

  • רווקים בגיל 30 ומעלה
  • או נשואים מעל מספר שנות נישואין
  • מספר הילדים במשפחה
  • מספר אחים ואחיות של המבקש
  • משך השירות הצבאי או הלאומי
  • ניתן לקבל תוספת לזכאות + מענק – אם אתם בוחרים נכס שנמצא באזור עדיפות לאומי

מי נותן הלוואת משכנתא לחוזרים לישראל

לצד סכום ההלוואה העיקרי אותו מקבלים מהבנקים למשכנתאות, האחראים על הלוואות מימון לקניית נדל"ן, בישראל קיימים שני גופי מימון שנותנים הלוואות לרכישת נדל"ן לתושבים חוזרים:

  1. הקרן לפיתוח עסקי לעולה של משרד הקליטה
  2. הקרן לסיוע לעסקים קטנים בערבות המדינה של משרד התמ"ת
לייעוץ ראשוני ללא התחייבות
השאירו פרטים!

תכנון משכנתא לתושבים חוזרים

הלכה למעשה – מדינת ישראל לא ממש נותנת הטבת משכנתא לתושבים חוזרים, אלא הטבות נלוות שיכולות לסייע בתהליך רכישת נכס. כדי לבצע תכנון משכנתא נכון, שיאפשר לכם לעמוד בהחזרים ולקבל תנאים אופטימליים, חשוב לעשות סקר שוק ולבדוק מה מציע לכם כל אחד מגופי המימון. כדאי לוודא שאתם מקבלים את כל ההטבות המגיעות לכם, הלוואות בתנאים מועדפים והטבות מיסוי שיכולות להוזיל את התהליך.

לכן מומלץ לבצע את התהליך בליווי יועצי משכנתאות פרטיים, שפועלים באופן מקצועי מתוך היכרות עם המערכת הבנקאית כדי לספק לכם תמהיל משכנתא אופטימלי תוך מימוש כל ההטבות המגיעות לכם.

במסגרת שירותי ייעוץ משכנתאות מבית משכנתא ליין נוכל לבצע עבורכם סקר שוק מקיף ומלומד, בחירת מסלול משכנתא מתאים למצבכם הכלכלי, בניית תמהיל משכנתא שיאפשר לכם לממש את התנאים המועדפים שמגיעים לכם ועוד.

משכנתא ליין מציבים לרשותכם את יועצי המשכנתאות הטובים והמקצועיים בארץ, שישמחו ללוות אתכם בתהליך קבלת משכנתא לתושבים חוזרים בתנאים הטובים ביותר. צרו קשר למידע נוסף!

אהבתם את המאמר?

נשמח שתדרגו אותו 🙂

דירוג ממוצע 0 / 5. 0

אורן טסלר- משכנתא ליין
אורן טסלר- משכנתא ליין

יועץ משכנתאות מנוסה והבעלים של חברת "משכנתא ליין". אורן והצוות סייעו במהלך השנים ללקוחות רבים בקבלת משכנתא בתנאים מצוינים, תוך חיסכון והוזלה של עשרות אלפי שקלים בהחזר החודשי. הצוות שלנו מאמין בליווי אישי, שקיפות מול הלקוח וניהול משא ומתן מול מספר בנקים שונים, עד לקבלת העסקה הטובה ביותר ללקוחותינו.

אהבתם? שתפו את המאמר!
מתכננים לקבל הלוואת משכנתא לרכישת דירת מגורים או לבניית בית פרטי? בשורות הבאות נכיר מקרוב את כל הדגשים שיבטיחו שתשלימו את כל
מה זה מיחזור משכנתא? מיחזור משכנתא הוא תהליך בנקאי אשר במהלכו לוקחים משכנתא חדשה בתנאים משופרים בהשוואה להלוואת המשכנתא הנוכחית שנלקחה. במהלך
החיים בישראל יכולים להיות לא פשוטים ורבים מסתבכים בחובות ומוצאים את עצמם בסטטוס של מוגבלים בבנקים. יש לציין כי ההגבלות השונות נשמרות
משכנתאות חוץ בנקאיות הן חלופה אטרקטיבית, עבור חלק מהאנשים, להלוואות בנקאיות מסורתיות. משכנתאות אלו מציעות לעיתים ריביות נמוכות יותר ותנאים גמישים כמו
ייעוץ ראשוני ללא התחייבות