משכנתא לרכישת קרקע

תוכן עניינים

מתכננים לרכוש קרקע ולבנות עליה את בית חלומותיכם? הגעתם למקום הנכון. אנשים רבים מכירים את האפשרות השכיחה ביותר לקבלת הלוואת משכנתא – רכישת דירה קיימת או רכישת דירה מקבלן מקצועי שצפוי להשלים את כל שלבי הבנייה תוך זמן קצר. אפשרות זו אכן שכיחה ופשוטה למדי, אך חשוב לדעת כי ישנן אפשרויות נוספות לקבלת הלוואת משכנתא. בשורות הבאות נכיר מקרוב את כל הדגשים החשובים שאתם חייבים להכיר על קבלת משכנתא לרכישת קרקע. כמו כן נגע בתנאי קבלת המימון, נכיר את המגבלות הקיימות על הבנקים וניתן מספר טיפים מעשיים שיהפאו עבורכם את כל הליך קבלת ההלוואה לפשוט, מהיר ויעיל הרבה יותר.

משכנתא לרכישת קרקע

הכירו את הלוואת המשכנתא

לפני שנכיר את כל הפרטים אודות הלוואת משכנתא לרכישת קרקע חשוב שתכירו את מאפייני ההלוואה וכן את תנאיה השונים. הלוואת המשכנתא היא ההלוואה הגדולה ביותר בחייהם של מרבית הלווים, ולכן חשוב לגשת אליה בכובד ראש. היכרות עם הדגשים החשובים שיובאו מטה תמנע מכם לא מעט בעיות, אי הבנות או ריביות גבוהות.

מאפייניה של הלוואת המשכנתא

  • הלוואת המשכנתא היא הלוואת סכומי כסף גדולים לטובת רכישת דירה. בשנים האחרונות המשכנתא הממוצעת גדלה (בהתאמה לעליות מחירי הדיור בישראל), ונכון לכתיבת שורות אלה שיעורה מתקרב בצעדי ענק ל 1,000,000 שקלים.
  • הלוואת המשכנתא היא הלוואה המאפשרת פריסת תשלומים ארוכת טווח. בשל העובדה כי הלווים נדרשים ללוות סכומי כסף גדולים לטובת רכישת דירה, בנק ישראל מאפשר לבנקים השונים להחזיר את סכומי ההלוואה במשך עשרות שנים מידי חודש.
  • הלוואת המשכנתא היא הלוואה המאפשרת גמישות והתאמה אישית לצורכי הלקוח. כיום יש עשרות מסלולי הלוואה קיימים השונים זה מזה בלא מעט משתנים. מטרתם היא לאפשר יצירת תמהיל מדוייק לצורכיו של כל לקוח (על כך נרחיב מעט בהמשך).

מתכננים לקחת הלוואת משכנתא בעתיד הקרוב? חשוב שתכירו את תנאיה השונים. אנשים רבים לא מכירים את תנאי ההלוואה ובטוחים כי יוכלו לקבל מימון לרכישת הדירה או הקרקע עליה הם חולמים. במטרה למנוע לא מעט אכזבות, חשוב שתכירו כמה מתנאי הסף של הבנקים השונים.

תנאיה של הלוואת המשכנתא

  • הלוואת המשכנתא היא הלוואה המאפשרת ללווים ליהנות מעד 75% מימון לרכישת דירה ראשונה. במילים אחרות, אחד מתנאי היסוד של ההלוואה הוא – הלקוח מחוייב להביא כ 25% משווי הדירה. ללא הון עצמי, הבנק לא יוכל להעניק ללקוח את ההלוואה. מתכננים לרכוש דירה או מגרש? לפני שאתם פונים לבנק, חשוב לוודא שיש בידכם מינימום 25% משווי הדירה. חשוב להדגיש כי אחוז מימון גבוה כל כך עלול לגרור בעיות רבות (שכן הבנק מחשב את אחוז המימון מהערכת שמאי ולא ממחיר הרכישה), לכן מומלץ לבנות על אחוז מימון נמוך מהמקסימום הקיים בחוק.
  • הלוואת המשכנתא היא הלוואה במסגרתה תוכלו לפרוס את כל שנות ההחזרים שלכם לתקופה של עד 30 שנה. חשבתם לפרוס את שנות ההחזרים לשנים רבות יותר? חשוב לדעת כי הדבר אינו אפשרי.
  • הלוואת המשכנתא היא הלוואה המוחזרת בתשלומים חודשיים שאינם עולים על כ 35% מסך ההכנסה הפנויה של הלווים. הבנקים לא מאשרים החזרים חודשיים גבוהים מידי בכדי להבטיח שהלווים יצליחו לעמוד בכל שנות ההחזרים. ההחזרים המאושרים הם עד כ 35% משווי ההכנסה הפנויה (הכנסה נטו פחות ההתחייבויות הקודמות הקבועות).

הלוואת משכנתא לרכישת קרקע – תנאי ההלוואה משתנים

חשוב לדעת כי אם אתם מתכננים לקבלת הלוואת משכנתא לרכישת קרקע , התנאים שתקבלו יהיו מעט שונים. כמו כן אם יש ברשותכם דירה על שמכם, אחוז המימון המקסימלי לרכישת דירה נוספת עומד על כ 50% בלבד. חולמים לבנות בית פרטי על שטח שלכם? חשוב לדעת כי ניתן לקבל לשם כך הלוואת משכנתא. בשורות הבאות נביא מספר דגשים אודות הלוואת משכנתא לרכישת קרקע.

ניתן לקבל הלוואת משכנתא לרכישת קרקע לבנייה

תחילה חשוב לרכוש את הקרקע הייעודית לבנייה. ניתן לקבל הלוואת משכנתא לרכישת קרקע לבנייה. רוכשים את הקרקע מידי רשות מקרקעי ישראל? הבנקים יוכלו להעניק לכם הלוואה ללא כל בעיה. רוכשים את הקרקע מאדם פרטי? הבנק ידרוש מכם הערכת שמאי מדוייקת לשווי הקרקע לפני שיהיה מוכן להעמיד לרשותכם את ההלוואה. כך או כך לא מדובר בפרוצדורה מורכבת והבנקים השונים ישמחו להעמיד לרשותכם הלוואה לרכישת קרקע. רוב הבנקים לא יעניקו לכם אחוז מימון מקסימלי אז חשוב להביא זאת בחשבון.

ניתן לקבל הלוואת משכנתא למימון הבנייה על הקרקע

ומה לגבי מימון הבנייה? גם במקרה זה הבנקים בישראל מסכימים להעניק הלוואות משכנתא לצורכי בנייה. חשוב להדגיש כי הליך הבנייה נחשב להליך ארוך ומורכב. הבנקים השונים מבינים זאת ובוחרים להבטיח את בטיחות כספם על חשבון אחוז המימון. במילים אחרות, אל תבנו על אחוז מימון של 75% לבניית בית פרטי. ברוב המקרים אחוז המימום המקסימלי שהבנק יסכים להעמיד לרשות הלווים בתחילת שלבי הבנייה עומד על כ 60%. הבנקים מבינים כי במסגרת שלבי הבנייה ישנם לא מעט דברים לא מתוככנים שחשוב להביא בחשבון. לכן, הם משאירים את האפשרות להעניק לכם עוד 15% בשלב מאוחר יותר.

אל תוותרו על יועץ משכנתאות פרטי

רגע לפני שאתם מגיעים לבנק במטרה לחתום על הלוואת משכנתא ייעודית לצרכים שלכם, חשוב שתכירו את שירותיו של יועץ משכנתאות פרטי. יועץ משכנתאות פרטי הוא איש מקצוע המלווה לווים בכל שלבי ההלוואה. יועץ זה ידע לבחור עבורכם תמהיל מדוייק ומותאם לצרכים שלכם. התמהיל יכלול את כל מסלולי ההלוואה הטובים ביותר תוך התאמתם לצרכים שלכם. מעבר לכך, היועץ יערוך עבורכם משא ומתם עם הבנקים השונים במטרה לקבל את ההצעה הטובה ביותר. חשוב להדגיש כי גם הבנקים מציעים שירותי ייעוץ להלוואות משכנתא, אך מרבית יועצי הבנק משרתים את צרכיו לפני צורכי הלקוח. ביחרו נכון וקבלו את ההלוואה המדוייקת ביותר עבור כל הצרכים שלכם!

אהבתם את המאמר?

נשמח שתדרגו אותו 🙂

דירוג ממוצע 0 / 5. 0

אורן טסלר- משכנתא ליין
אורן טסלר- משכנתא ליין

יועץ משכנתאות מנוסה והבעלים של חברת "משכנתא ליין". אורן והצוות סייעו במהלך השנים ללקוחות רבים בקבלת משכנתא בתנאים מצוינים, תוך חיסכון והוזלה של עשרות אלפי שקלים בהחזר החודשי. הצוות שלנו מאמין בליווי אישי, שקיפות מול הלקוח וניהול משא ומתן מול מספר בנקים שונים, עד לקבלת העסקה הטובה ביותר ללקוחותינו.

אהבתם? שתפו את המאמר!
משכנתא לסגירות חובות היא פתרון מעולה לאנשים שמחפשים הלוואה מהבנק בתנאים נוחים וטובים כדי לסגור חובות ולסדר את מצבם הכלכלי. לפניכם סקירה
רבים סבורים כי כאשר עצמאי מעוניין לקבל משכנתא, התהליך מורכב או קשה יותר בעבורו. האמת היא שכאשר עושים זאת נכון ומספקים את
הליכי גירושין יכולים להכניס את החיים למערבולת של שינויים וטלטלה – בחיים האישיים, בחיי הרגש וגם בהיבטים הפרקטיים של החיים, כמו פרנסה,
המהפכה הגדולה במאה ה-21, לדעת רבים, היא מהפכת איכות הסביבה. שותפים בה המגזר העסקי, הציבורי והפרטי. כל אחד מאיתנו יכול לקחת בה
ייעוץ ראשוני ללא התחייבות