משכנתא לקבוצת רכישה

תוכן עניינים
לייעוץ ראשוני
השאירו פרטים ונחזור אליכם

לפני מספר שנים החלו להתקבץ קבוצות שבחרו לרכוש נדל"ן יחד, בשיטת קבוצת רכישה. קבוצות רכישה רבות קמו כמו פטריות אחרי הגשם במטרה לחסוך כמה אחוזים במחירי הדירות. אם גם אתם מתכננים לרכוש דירה בקבוצת רכישה, השורות הבאות נכתבות במיוחד עבורכם. בשורות הבאות נכיר מקרוב את כל הדגשים החשובים ביותר שאתם חייבים להכיר אודות קבוצות הרכישה, אודות אפשרויות מימון הנכסים וההבדלים המשמעותיים בין הלוואת משכנתא רגילה לבין הלוואת משכנתא לקבוצת רכישה. חשוב להדגיש כי ישנן קבוצות רכישה רבות בשנים האחרונות שלא צלחו את כל שלבי הפרויקט והתפרקו טרם קבלת הדירות הגמורות לכל חברי הקבוצה. לכן, לפני שאתם ממהרים לשלם ממיטב כספכם לרכישת דירה בקבוצת רכישה, כדאי שתפנו את הדקות הקרובות ותקראו את השורות הבאות.

משכנתא לקבוצת רכישה

קבוצות הרכישה חוסכות את הרווח של הקבלן – קבוצה מתאגדת לבנייה פרטית

לפני שנכיר את כל הדגשים החשובים אודות הלוואת המשכנתא, חשוב שתכירו את הרעיון העומד מאחורי קבוצות הרכישה. בגדול, מטרת העל היא להצליח לחסוך בין 10% ל 20% בעלויות דירות המגורים. איך זה עובד? במסגרת קבוצת רכישה מתאגדים מספר אנשים המעוניינים לרכוש דירת מגורים. כלל חברי הקבוצה רוכשים יחד קרקע ומתחילים בשלבי הבנייה באופן פרטי. שיטה זו חוסכת את הרווח שגוזר הקבלן בעת מכירת דירות מגורים שבפרויקט שהוא קידם לבדו. במקום שהקבלן ימכור כ 30 יחידות דיור עם רווח של כ 20% מכל דירה, כ 30 חברים יתאגדו ויעשו זאת באופן עצמאי ובכך יחסכו את רווחי הקבלן. הרעיון פשוט, אך הביצוע הרבה פחות.

קבוצות רכישה רבות בישראל נכשלו במשימתן – רמת סיכון יחסית גבוהה!

קבוצות רכישה רבות בישראל נכשלו, מה שהפך את הרעיון למסוכן. אנשים רבים חוששים לשים את כספם בידי קבוצת רכישה, מיומנת ומנוסה ככל שתהיה. הסיבה המרכזית לקשיים הרבים היא חוסר הידע והניסיון של חברי הקבוצה. מעבר לכך, גם אם הקבוצה מנוסה ומקצועית, תמיד יכולים להיות דיירים שלא יצליחו לקבל את המימון הנדרש, מה שעלול להכניס את הפרויקט כולו לגירעונות שיפגעו בהיתכנותו. לכן, לפני שאתם ממהרים לקפוץ על דירות בהנחה כמוצא שלל רב, חשוב שתכירו את הסיכונים הקיימים בשיטה זו.

יש בידכם את ההון העצמי הנדרש להצטרפות לקבוצת רכישה? כדאי שתכירו את אפשרות המימון העומד לרשות הפרויקט

בכל זאת רוצים לרכוש נכסים במסגרת קבוצות רכישה במחירים מוזלים? חשוב שתכירו את התנאים בהם הבנקים השונים יוכלו להעמיד לרשותכם הלוואת משכנתא. תחילה חשוב להקדים ולומר כי חברי הקבוצה יהיו חייבים להביא כ 40% משווי הדירה העתידית כהון עצמי. אין בידכם את ההון העצמי הנדרש? כנראה שלא תוכלו לרכוש את הדירה במסגרת הקבוצה. כמו כן חשוב לדעת כי ניתן לקבל הלוואת משכנתא הן לשלבי רכישת הקרקע והן לשלבי הבנייה של הפרויקט. לפני שנצלול לכל הפרטים הכלולים בהלוואת משכנתא לקבוצת רכישה, חשוב שתכירו את הלוואת המשכנתא הבסיסית והמרכזית.

הלוואת משכנתא – הכירו את ההלוואה הגדולה והמשמעותית ביותר בחייהם של רבים מכל רחבי העולם 

הלוואת משכנתא היא הלוואה גדולה המוענקת לרבים במטרה לרכוש דירות מגורים. הלוואה זו מוענקת ללווים רבים בתנאי מימום אטרקטייבים בתמורה לשעבוד נכס קיים לטובת הבנק. שעבוד הנכס מעניק לבנק בטוחה לכל כספו, מה שמאפשר לו להעמיד הלוואת בתנאים מעולים. הלווים לא מצליחים לעמוד בהחזרים? בכל שלב הבנק יוכל לממש את השעבוד ולמכור את הנכס במטרה להשיב לעצמו את כל כספו. הלוואה זו מתאפיינת בתנאים אטרקטיביים במיוחד, הן בתנאי המימון והן באפשרויות הפריסה. בשורות הבאות תכירו את התנאים המרכזיים של ההלוואה.

תנאי המימון של ההלוואה – אחוז מימון ופריסת תשלומים 

הבנקים בישראל מציעים הלוואה מקסימלית של 75% משווי הנכס ללווים הרוצים לרכוש דירת מגורים ראשונה. חשוב להדגיש כי נתון זה מחייב את הלווים להביא מהבית כ 25% משווי הנכס לכל הפחות. כמו כן חשוב לדעת כי הלוואה באחוז מימון גבוה היא הלוואה בסיכון גבוה. ישנם מצבים רבים שעלולים לגרור פערים תקציביים ואף פגיעה של ממש בהיתכנות ההלוואה. לכן, אם אתם מתכננים לרכוש דירת מגורים באחוז מימון גבוה, קיימת חשיבות רבה להקדים שמאות מקדימה למעמד החתימה על החוזה. את ההלוואה תוכלו לפרוס להחזרים חודשיים לעד 30 שנות החזרים לכל היותר. ככל שתפרסו את ההלוואה לשנים ארוכות יותר, כך ההחזר החודשי שתידרשו לשלם יהיה נמוך יותר. חשוב לוודא שההחזר החודשי אינו עולה על 35% משווי ההכנסה הפנויה של הלווים.

תנאי המימון של הלוואת משכנתא קלאסית שונים בתכלית מתנאי המימון של הלוואת משכנתא לקבוצת רכישה

מתכננים לרכוש דירה במסגרת קבוצת רכישה? חשוב לדעת כי תנאי המימון שונים בתכלית. ראשית, כפי שציינו מעלה רמת הסיכון בפרויקטים של קבוצות רכישה גבוהה יותר. רמת הסיכון באה לידי ביטוי בריביות שהבנקים מסכימים להעניק ללווים השונים. במסגרת פרויקטים אלה הריביות הניתנות גבוהות יותר, מה מששפיע הן על ההחזר החודשי והן על ההחזר בתום כל התקופה. שנית, מרבית הבנקים מעניקים ללווים הלוואת בלון בלבד. הלוואה זו כוללת תשלום ריביות ומדדים בלבד, ללא תשלום קרן כלל. הלוואה זו ניתנת למספר שנים בודדות עד שהבנייה תתקדם בשלבי השונים, והלווים יוכלו לבצע מחזור משכנתא במטרה ליהנות מהלוואת משכנתא רגילה בתנאים אטרקטיביים.

מעבר לריביות הגבוהות – תנאי המימון חייבים להיות אחידים בין כל חברי הקבוצה

נקודה נוספת שחשוב להכיר היא אחידות התנאים. הבנקים השונים מציעים לכל חברי הקבוצה תנאי מימון אחידים ללא כל שינוי. נתון זה ברוב המקרים אינו חיובי במיוחד. ישנם חברי קבוצה שדירוג האשראי שלהם נמוך? הם יגרעו בריביות שיקבלו כל חברי הקבוצה. זכרו, קבוצת רכישה היא קבוצה הפועלת יחד לבניית בניין מגורים. לכן, רמת הסיכון של הבנק זהה בין כל חברי הקבוצה ללא כל קשר למצבם הכלכלי של יחידים. אז גם אם דירוג האשראי שלכם מצויין, הדבר לא יבוא לידי ביטוי בריביות משכנתא נמוכות יותר (בניגוד למקובל בקבלת הלוואת משכנתא רגילה לרכישת דירה באופן עצמאי).

נשמע מסובך? יועץ משכנתאות פרטי ידע לפשט לכם את כל העסק!

רוצים לקדם את כל שלבי קבלת ההלוואה? יועץ משכנתאות פרטי ומקצועי יוכל לסייע לכם בכך. הלוואת משכנתא לקבוצת רכישה היא הלוואה הכוללת סעיפים רבים ומורכבים. לכן, קיימת חשיבות רבה להסתייע בשירותיו המקצועיים של יועץ משכנתאות מיומן ומנוסה. יועץ זה מכיר היטב את כל שלבי המשכנתא למסלולים השונים, את הריביות המקובלות בשוק, את הבנקים הטובים ביותר וכן את כל שלבי התהליך. היכרות זו תאפשר לו לסייע לכם לקדם את המימון במהירות ובתנאים הטובים ביותר. ברוב המקרים, היועצים הפרטיים מתחילים לחסוך ללקוחות שלהם כסף רב במרוצת השנים.

יועץ משכנתאות פרטי VS יועץ משכנתאות בנקאי

מעבר לחיסכון גדול וליווי צמוד, חשוב לדעת כי היועצים הפרטיים מנהלים את כל שלבי הבירוקרטיה הנדרשים ועורכים עבורכם משא ומתן עם הבנקים השונים במטרה לקבל את הריביות הטובות ביותר בשוק. חשוב לדעת כי קיים פער גדול בין יועצי משכנתאות פרטיים לבין יועצי משכנתאות בנקאיים. היועצים הבנקאיים משרתים את צורכי הבנק לפני צרכיו של הלקוח ולכן מומלץ לבחור ביועץ משכנתאות פרטי להשלמת כל שלבי קבלת הלוואת משכנתא לקבוצת רכישה.

אהבתם את המאמר?

נשמח שתדרגו אותו 🙂

דירוג ממוצע 0 / 5. 0

אורן טסלר- משכנתא ליין
אורן טסלר- משכנתא ליין

יועץ משכנתאות מנוסה והבעלים של חברת "משכנתא ליין". אורן והצוות סייעו במהלך השנים ללקוחות רבים בקבלת משכנתא בתנאים מצוינים, תוך חיסכון והוזלה של עשרות אלפי שקלים בהחזר החודשי. הצוות שלנו מאמין בליווי אישי, שקיפות מול הלקוח וניהול משא ומתן מול מספר בנקים שונים, עד לקבלת העסקה הטובה ביותר ללקוחותינו.

אהבתם? שתפו את המאמר!
מה מאפיין משכנתא לדירה שלישית, איך לוקחים הלוואה כזו ומה חשוב לדעת? מוזמנים להמשיך איתנו ולקבל את כל התשובות לשאלות אלו. כל
החיים בישראל יכולים להיות לא פשוטים ורבים מסתבכים בחובות ומוצאים את עצמם בסטטוס של מוגבלים בבנקים. יש לציין כי ההגבלות השונות נשמרות
ייעוץ ראשוני ללא התחייבות