משכנתא לחיילים משוחררים

תוכן עניינים

חיילות וחיילים משוחררים או לקראת שחרור? יש לכם שורה של הטבות שאתם יכולים (וכדאי) לממש, ביניהן משכנתא לחיילים משוחררים: זוהי הלוואה שמאפשרת לכם לקבל תוספת על הסכום המקסימלי של מימון משכנתא רגיל, עם אפשרות לקבל נקודות זכאות ואפשר גם לממש את כספי הפיקדון האישי שלכם לטובת המשכנתא ללא עמלות ומיסים. הנה כל המידע החשוב על הנושא.

הלוואת משכנתא לחיילים משוחררים

חוק קליטת חיילים משוחררים משנת 1994 קובע תנאים ותקופות זכאות להטבות שונות עבור חיילים המשתחררים משירות סדיר. המטרה היא לעזור לחיילים משוחררים בתחילת החיים האזרחיים על ידי מענק שחרור, פיקדון אישי, פטור זמני מתשלום ביטוח לאומי, פטור מארנונה, מענק לרכישת ציוד לבית, סיוע בלימודים וגם הלוואות משכנתא לחיילים משוחררים בתנאים מועדפים. במסגרת זו, חייל משוחרר יכול לקבל הלוואה לרכישת דירה למגורים בתנאים מועדפים בהתאם לתנאי הזכאות של משרד הבינוי והשיכון.

משכנתא לחיילים משוחררים

תנאי משכנתא לחיילים משוחררים

גם חיילים בשירות חובה, בנות/בני שירות לאומי, וחיילים משוחררים – יכולים להוציא תעודת זכאות למשכנתא ממשרד הבינוי והשיכון ולקבל תוספת למשכנתא מהבנקים למשכנתאות. מי שזכאי לתנאים הללו הוא חייל בשירות חובה, או שירות לאומי. 

דגש חשוב שכדאי לדעת – אם אתם עדיין משרתים בצבא ורוצים להוציא זכאות למשכנתא, מחשבים לכם את אחוזי הזכאות לפי תקופת השירות שלכם עד לרגע הגשת הבקשה ולכן, אם תמתינו עד לסיום תקופת השירות שלכם – אולי תקבלו יותר.

כדי לממש תנאי משכנתא מיוחדים הניתנים לחיילים משוחררים יש לפנות לאחד מהבנקים למשכנתאות, עם אישור מהלך שירות צבאי, או אישור חובת שירות סדיר שאותו מוציאים מאתר צה"ל. אם סיימתם שירות לאומי תוכלו להציג אישור או תעודת סיום שירות אזרחי מהרשות לשירות לאומי אזרחי.

הטבות משכנתא לחיילים לאחר השחרור

במסגרת הטבות משכנתא לחיילים משוחררים, קיימת הטבה שנקראת תוספת משכנתא. המשמעות היא שתוכלו לקבל משכנתא גדולה יותר מהרגיל, בשיעור של אחוז אחד על כל חודש שירות (ועד 12 חודשים סה"כ) בצבא או בשירות לאומי. אם אתם עושים מילואים – תוכלו גם להגדיל את הסכום. 

מדובר על פוטנציאל תוספת של עשרות אחוזים שאתם יכולים לקבל, בהתאם לסוג השירות וזמן השירות שלכם ושל בני/בנות הזוג שלכם בצבא, שירות לאומי ומילואים. בנוסף, אתם זכאים לקבל תוספת ניקוד בתעודת זכאות למשכנתא. הכוונה היא למשכנתא מסובסדת של המדינה לזכאים לפי ניקוד מצטבר. 

ככל שיש לכם ניקוד גבוה יותר – כך אתם יכולים לקבל סכום גבוה יותר של משכנתא. לכן מומלץ לבדוק אם אתם מתאימים להגדרות הזכאות, ואולי אתם עומדים במספר קריטריונים, כך שמגיע לכם מסלול זכאות מורחב.

ריבית משכנתא לחיילים משוחררים

ניתן לקבל הלוואת משכנתא לחיילים משוחררים במסגרת מסלול משכנתא לזכאים, שהריבית בו עומדת על 2% – 2.5% ואפשר גם לפרוע אותו בקלות ללא עמלת היוון. הריבית הממוצעת במשק על משכנתאות רגילות היא לא קבועה, אך היא עומדת על ממוצע שנע בין 3.5% – 4% בהתאם לפרמטרים שונים ולכן הריבית על משכנתא לחיילים משוחררים היא מאוד אטרקטיבית.

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות
השאירו פרטים!

שימוש בפיקדון האישי לצורך לקיחת משכנתא

פיקדון לחיילים משוחררים הוא סכום משמעותי של כסף שכל חייל משוחרר ששירת שנה לפחות – מקבל מהצבא. אפשר להשתמש בו עד 5 שנים אחרי השחרור לכל מטרה (למשל לימודים) וזה כולל למשל מימון חלקי של המשכנתא.

הסכום של פיקדון אישי לחיילים משוחררים משתנה בהתאם לתקופת השירות וכדאי להשתמש במחשבון שנמצא באתר משרד הביטחון כדי לחשב את הסכום המדויק שמגיע לכם.

הלוואת משכנתא לחיילים משוחררים טיפים והמלצות

על מנת לסייע לכם בתהליך זה, ריכזנו מספר טיפים בנושא של לקיחת הלוואת משכנתא לחיילים משוחררים:

– אם אתם שוקלים להשתמש בפיקדון שלכם לטובת מימון קניית דירה, קחו בחשבון שניתן לממש אותו עד 7 שנים מיום השחרור. לכן חשוב שלא לפספס את המועד ולהשתמש בכסף במסגרת הזמן המוגדרת.

– המדינה מעניקה לחיילים משוחררים סל הטבות נדיב ומקיף, המציע נחיתה רכה לחיים האזרחיים ויכול לעזור לכם לבנות עתיד מבוסס. כדאי לממש את ההטבות האלה במסגרת תקופת הזכאות, כולל מענק לרכישת ציוד לדירה, סיוע במימון משכנתא, הלוואות בתנאים מועדפים ועוד.

– אם אתם מעוניינים לרכוש נכס כשאתם עדיין בשירות חובה – קחו בחשבון שאתם עלולים להפסיד נקודות זכות ותוספת למשכנתא, כי מחשבים לכם אותה לפי מספר חודשי שירות (ובכל מקרה ניקוד המקסימום חל על 12 חודשים בלבד).

– כדי לקבל משכנתא לחיילים משוחררים בתנאים אופטימליים, כדאי לערוך סקר שוק בין הבנקים השונים ולהשוות את ההצעות השונות – זה יכול לחסוך לכם סכומים לא מבוטלים!

– אם אתם משרתים במילואים, מגיעה לכם תוספת למשכנתא – בהתאם למספר שנות מילואים ומספר ימי מילואים שבוצעו בפועל.

חיילים משוחררים? היעזרו ביועץ משכנתאות

כדי לבחור מסלולי משכנתא משתלמים וגוף מממן, לקבל את כל ההטבות המגיעות לכם ואת התנאים הטובים ביותר – מומלץ לפנות ליועצי משכנתאות מנוסים, שיכולים לתפור לכם תמהיל משכנתא אופטימלי בהתאמה אישית. משכנתא ליין מתמחים במתן ליווי ללקיחת הלוואת משכנתא אופטימלית, במסלול מותאם אישית ובתנאים הטובים ביותר. צרו קשר למידע נוסף!

אולי יעניין אותך גם:

אהבתם את המאמר?

נשמח שתדרגו אותו 🙂

דירוג ממוצע 5 / 5. 1

אורן טסלר- משכנתא ליין
אורן טסלר- משכנתא ליין

יועץ משכנתאות מנוסה והבעלים של חברת "משכנתא ליין". אורן והצוות סייעו במהלך השנים ללקוחות רבים בקבלת משכנתא בתנאים מצוינים, תוך חיסכון והוזלה של עשרות אלפי שקלים בהחזר החודשי. הצוות שלנו מאמין בליווי אישי, שקיפות מול הלקוח וניהול משא ומתן מול מספר בנקים שונים, עד לקבלת העסקה הטובה ביותר ללקוחותינו.

אהבתם? שתפו את המאמר!
לפני מספר שנים החלו להתקבץ קבוצות שבחרו לרכוש נדל"ן יחד, בשיטת קבוצת רכישה. קבוצות רכישה רבות קמו כמו פטריות אחרי הגשם במטרה
ייעוץ ראשוני ללא התחייבות