משכנתא לחד הוריות

תוכן עניינים
לייעוץ ראשוני
השאירו פרטים ונחזור אליכם

משכנתא לחד הוריות היא למעשה כינוי למעטפת של מגוון דרכי סיוע ברכישת דירה להורים עצמאיים, או הורים יחידים. הסיוע ניתן להורים יחידים המוגדרים חסרי דירה, בהתאם לשיטת הניקוד של משרד הבינוי והשיכון והוא עשוי להינתן בין היתר בצורה של סיוע ברכישת דירה ואף בסיוע לתשלום שכר דירה בעת המתנה לכניסה לדירה חדשה.

מה זה משכנתא לאם חד הורית?

הורות היא תפקיד מאתגר – גם אם אתם מבצעים אותו במסגרת זוגיות יציבה. אבל האתגר של משפחות חד הוריות גדול הרבה יותר. לכן משפחות אלה זכאיות לקבל מגוון הטבות וסיוע בתחומים שונים, ביניהם גם משכנתא לקניית דירה. משמעות ההטבה במשכנתא למשפחות חד הוריות היא בעיקר תנאי החזר נוחים לפחות עבור חלק מהסכום הנדרש למשכנתא. למשל:

  • סיוע ברכישת דירה לפי שיטת הניקוד בסכום שמעל 150,000 ש"ח
  • משכנתא בריבית של 3% בלבד
  • אפשרות לפריסה ארוכת טווח של משכנתא ל 25 שנים ויותר

 

עם זאת, מבחינת הבנק, מדובר על הלוואת משכנתא ליחיד ולכן הבנק מקפיד יותר על בדיקת הכנסות ובחינת הסיכון במתן ההלוואה. משום כך חשוב להיעזר ביועץ משכנתאות מיומן, שיכול לעזור לכם לממש את ההטבות והתנאים המגיעים לכם במלואם ואף להקל על תהליך אישור משכנתא על ידי הבנק.

משכנתא לחד הוריות

חישוב תנאי זכאות משכנתא לחד הוריות

המדינה מחשבת את סכום המענק עבור סיוע במשכנתא לחד הוריות לפי ניקוד מצטבר על בסיס מספר פרמטרים:

  • אזור המגורים
  • מספר הילדים מתחת לגיל 21
  • מספר הילדים שחיים עם ההורה היחידני (כולל עוברים מחודש 5 להריון ומעלה)
  • מספר אחים ואחיות של ההורה היחידני
  • מספר שנות ותק בדיור ציבורי
  • מצב פיננסי
  • שירות צבאי/לאומי, מילואים ועוד.

מי זכאי למשכנתא לחד הוריות ולמי זה מתאים?

מי שזכאי להטבת משכנתא למשפחות חד הוריות הם הורים יחידניים, תושבי ישראל, שמגדלים לבד את ילדיהם עד גיל 18, שהם חסרי דירה. מדובר על אמהות חד הוריות, על הורים גרושים שמגדלים את הילדים לבד, על אלמנות ואלמנים ואף על הורים ידועים בציבור העומדים בתנאים מסוימים.

עם זאת, גם לבנק המלווה יש תנאים משלו למתן משכנתא לחד הוריות: הבנק מבקש לצמצם סיכונים ולכן הוא עורך את הבדיקות הרגילות שלו, שתפקידן לבדוק אם הלווים יכולים לעמוד בהחזרי ההלוואה. כאשר מדובר על משפחות יחידניות, הבנק לוקח זאת בחשבון בתור סיכון גבוה יותר להלוואה.

אם הבנק מגיע למסקנה שההורה לא יכול/ה לעמוד בהחזרים החודשיים וגם בכלכלת המשפחה באופן עצמאי – יש להניח שהוא יסרב לתת הלוואה. במקרה של סירוב משכנתא על ידי הבנק, ניתן לגשת לגופי מימון חוץ בנקאיים (בתנאי שיש להם רישיון מתאים מהמדינה) כדי לנסות לקבל משכנתא חוץ בנקאית. עם זאת, כדאי לזכור כי גופים אלה נותנים בדרך כלל הלוואות בריבית גבוהה יותר מאשר הבנק, גם עבור הלוואת משכנתא לאם חד הורית. לצד זה, הם לעיתים מציעים תנאי החזר גמישים יותר, בתנאים נוחים ובצורה חוקית.

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות
השאירו פרטים!

איך מקבלים משכנתא לחד הוריות ומה התנאים?

תנאי משכנתא לחד הוריות כוללים בחינה של יכולת עמידה בהחזרים החודשיים לבנק, לצד תנאי זכאות כמפורט למעלה. מעבר לכך, תהליך הגשת הבקשה למשכנתא דומה לתהליך קבלת משכנתא רגילה והוא כולל עריכת סקר שוק, כדי לבחור את המסלולים המתאימים ביותר, את הגוף המממן שיכול להציע את התנאים הטובים ביותר וכן הגשת בקשה ערוכה ומקצועית, כדי להגדיל את הסיכוי לקבלת אישור מהבנק עבור משכנתא לחד הוריות.

תנאי החזר וסכום משכנתא לחד הוריות

כדי להבין את סכום הזכאות המדויק, כדאי להיעזר בשירות מחשבון זכאות משכנתא חד הורית, תוך שקלול של נתונים נוספים, כמו שירות צבאי, תכנית 10 פלוס וזכאות חוק הנגב, שיכולים להסתכם במענקים של עשרות אלפי שקלים ויותר.

לגבי גובה ההחזר החודשי – הוא נקבע לפי ערך הנכס שבו מתגוררת המשפחה היחידנית. לכן כדי לקבוע את היקף תשלומי המשכנתא, בודקים את ערכו של הבית מול החברה המשכנת, בעזרת שני שמאים שמעריכים את שווי הנכס ומבצעים שקלול משותף של הערכת השווי. לאחר מכן מקזזים משווי הנכס את המענק מהמדינה, מחלקים במספר שנים של תשלומי המשכנתא ומקבלים את גובה ההחזר החודשי.

מי נותן הלוואת משכנתא לחד הוריות?

ניתן לקבל משכנתא לחד הוריות מהבנקים למשכנתאות בישראל, אך גם מגופי מימון חוץ בנקאיים שיש להם אישור רשמי מהמדינה לספק הלוואות כאלה. כדי לקבל את תנאי הזכאות, יש להציג בפני הגוף המממן את תעודת הזכאות שקיבלתם ממשרד הבינוי והשיכון.

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות
השאירו פרטים!

כדאי להכיר: תוכנית 10 פלוס

תוכנית 10 פלוס מאפשרת להוסיף למשכנתא סכום של 132,000 ש"ח, אם אתם הורים יחידניים עם ותק של 10 שנים כמשפחה יחידנית, עם 2 ילדים ומעלה, שוהים בארץ ברציפות 10 שנים לפחות, מקבלים קצבת קיום מביטוח לאומי (למשל הבטחת הכנסה) או עובדים במשרה מלאה וההכנסה שלכם מתחת לתקרה הקבועה בחוק.

אל תישארו לבד – בואו למצות את ההטבות והמענקים המגיעים לכן ולכם במסגרת סיוע משכנתא לחד הוריות, לבחור את המסלולים האידיאליים והתמהיל המדויק. צרו קשר והמומחים של משכנתא ליין ישמחו לעמוד לרשותכם!

אהבתם את המאמר?

נשמח שתדרגו אותו 🙂

דירוג ממוצע 0 / 5. 0

אורן טסלר- משכנתא ליין
אורן טסלר- משכנתא ליין

יועץ משכנתאות מנוסה והבעלים של חברת "משכנתא ליין". אורן והצוות סייעו במהלך השנים ללקוחות רבים בקבלת משכנתא בתנאים מצוינים, תוך חיסכון והוזלה של עשרות אלפי שקלים בהחזר החודשי. הצוות שלנו מאמין בליווי אישי, שקיפות מול הלקוח וניהול משא ומתן מול מספר בנקים שונים, עד לקבלת העסקה הטובה ביותר ללקוחותינו.

אהבתם? שתפו את המאמר!
אם אתם מעוניינים לרכוש דירה מפוצלת, שבמקור נבנתה לשמש כיחידת דיור אחת אך בהמשך היא פוצלה למספר יחידות דיור, קחו בחשבון שמרבית
בעמוד זה תוכלו למצוא את כל המידע החשוב אודות משכנתא לחרדים: האם היא שונה ממשכנתא סטנדרטית? מה מאפיין אותה? מאיפה לוקחים הלוואת
כחלק מההתקדמות בחיי משפחה פעמים רבות בעלי דירה מעוניינים לעבור לנכס טוב יותר מבחינת סביבת המגורים, מספר החדרים וכן הלאה. כאשר מדובר
ייעוץ ראשוני ללא התחייבות