משכנתא בריבית קבועה או צמודה למדד?

תוכן עניינים

משכנתא בריבית קבועה לא צמודה למדד או צמודה למדד?

משכנתא בריבית קבועה לא צמודה למדד מול משכנתא צמודה למדד היא ויכוח שמתנהל כבר זמן מה. המשכנתא בריבית קבועה לא צמודה למדד מעניקה תחושת ביטחון ללווה כיוון שההחזרים החודשיים בה קבועים ולא משתנים. עם זאת, המשכנתא הצמודה למדד מעניקה ללווים את האפשרות לשלם החזרים חודשיים נמוכים יותר בתחילת חיי ההלוואה.

הבחירה בין שני אלו תלויה במה שאתם רוצים להשיג מההלוואה שלכם. האם אתם רוצים הלוואה אשרמציעה יציבות כלכלית וביטחון? או כזו עם החזרים חודשיים התחלתיים נמוכים יותר.  בסופו של דבר, כל אחד ואחת בוחרים בצורה שונה את תמהיל המשכנתאות שלהם. זה תלוי במספר פרמטרים כמו גובה ההכנסה, הכנסות עתידיות ועוד היבטים כלכליים ואישיים שונים.

משכנתא בריבית קבועה או צמודה למדד

מהי ריבית צמודה למדד בעת לקיחת משכנתא?

מסלולי ריביות צמודות מדד הן בעצם מסלולים אשר צמודים למדד המחירים לצרכן. סנוף לריבית הנקבעת בין הבנק ללווה. ניתן להשתמש בריבית צמודה למדד גם בהלוואות בריבית משתנה, כאשר מסלול הריבית הזאת פחות מתאימה לאנשים אשר רוצים ביטחון.

אם אתם רוצים להרגיש ביטחון ולדעת בדיוק כמה אתם מחזירים בכל חודש לבנק, כל יועץ משכנתאות יגיד לכם שאתם כנראה צריכים לשלם את ההחזרים החודשיים שלכם לפי ריביות קבועות. בהיבט זה, ריביות צמודות מדד הן השיעורים הצמודים לשיעור האינפלציה ולא לריביות של הבנק או המוסד הפיננסי. ואם כך, אז מה בעצם כדאי לקחת? משכנתא בריבית קבועה או משכנתא בריבית צמודה למדד?

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות
השאירו פרטים!

להכין שיעורי בית לפני רכישת נכס

רכישת בית היא אחת ההחלטות הפיננסיות הגדולות ביותר שתקבלו במהלך חייכם, ולכן חשוב להכין שיעורי בית לפני ביצוע רכישה כה חשובה. יועץ המשכנתאות יסייע לכם בתהליך זה על ידי ייעוץ בכל דבר, החל מהדרכים למצוא את הנכס המתאים ועד כמה כדאי ללוות עבור המשכנתא.

מהי ריבית צמודה למדד בעת לקיחת משכנתא

בין אם תקבלו ייעוץ מאת יועץ משכנתאות כזה או אחר, חשוב לוודא שאתם עושים את המחקר שלכם ויש לכם את כל המידע שצריך כדי לקבל החלטה מושכלת. יועץ משכנתאות יכול לעזור לכם למצוא את המשכנתא הטובה ביותר ואת כל השירותים האחרים הנלווים אליה, כמו מציאת הבנק המתאים ללקיחת המשכנתא, קבלת מכתבי אישור מראש והבנת התקציב שלכם.

איך יודעים מה גובה המשכנתא שכדאי לקחת?

ישנם הרבה גורמים שקובעים את גובה המשכנתא שצריך לקחת. מההכנסה שלכם ועד לחסכונות שלכם, אתם צריכים לשקול דברים שונים לפני שאתם מקבלים החלטה. אנשים רבים מבולבלים ולא יודעים כיצד עליהם לחשב את עלות המשכנתא החודשית שלהם. אין תשובה חד משמעית לשאלה הזו – זה תלוי במה שאתם רוצים מהבית שלכם וכמה כסף חסכתם.

הצעד הראשון הוא לקבוע את ההכנסה החודשית שלכם, שבה תוכלו להשתמש כדי לחשב את גובה החזרים החודשיים שאתם יכולים להרשות לעצמכם. כמו כן, מומלץ מאוד להשתמש במחשבון משכנתא שניתן למצוא אונליין או דרך יועץ המשכנתאות שלכם. מחשבון המשכנתא הוא כלי שעוזר לחשב כמה כסף אתם יכולים להרשות לעצמכם ללוות ואת העלות הכוללת של ההלוואה שלכם.

יתרונות ייעוץ משכנתאות פרטי

לקיחת משכנתא מצריכה חשיבה לעתיד 

לא פחות חשוב, כאשר מחליטים על גובה המשכנתא שעליכם לקחת, חשוב שתוודאו שהיא עונה על הצרכים הפיננסיים שלכם לא רק כיום, אלא גם בעתיד. למשל, אם אתם יודעים שאתם מתכננים להביא 2-3 ילדים לעולם בשנים הקרובות, תכללו את התוכניות האלו בחישוב סכום המשכנתא שתיקחו.

כמו כן, חשוב לקחת תוכניות עתידיות בקריירה שלכם ותוכניות פיננסיות אחרות. למשל, אם אתם מיועדים לקידום בעבודה, או שמא אתם יודעים שעומדת להיפתח לכם קופת חיסכון, ירושה וכולי, תכללו את ההיבטים האלו בחישוב לקיחת המשכנתא שלכם. בכל ייעוץ משכנתאות יגידו לכם שההיבטים הפיננסיים האלו משמעותיים ללקיחת המשכנתא.

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות
השאירו פרטים!

במה עוד עוזר לי יועץ משכנתא?

יועצי משכנתאות בדרך כלל יכולים לעזור לכם למצוא ריבית משכנתא טובה ולוודא שגם הניירת שלכם תעבור בצורה חלקה. כמו כן, הם יכולים גם לענות על כל שאלה שיש לכם לגבי שיעורי ריבית, קנסות שונים (כמו קנס יציאה ממסלול משכנתא לפני סיומו), או היבטים פיננסיים אחרים של משכנתאות. ואם תצטרכו סיוע בתהליכים הבירוקרטיים מול הבנק, סביר שיועץ המשכנתאות יוכל לסייע לכם גם בכך.

ליועצי משכנתאות פרטיים יש יותר נרחב בענף, מה שאומר שהם נוטים יותר למצוא פתרון למצב הספציפי שלכם. בהתאם לשיתוף הפעולה שלכם עם היועץ, יש לו גם גישה למידע נוסף על מצבכם הפיננסי ויכולים לספק עצות טובות בפרק זמן קצר. בסופו של דבר, ייעוץ משכנתא יאפשר לכם לקחת את המשכנתא הנכונה לכם ביותר לא רק היום, אלא גם בעתיד (להוציא פרמטרים בלתי צפויים, כמובן).

אהבתם את המאמר?

נשמח שתדרגו אותו 🙂

דירוג ממוצע 0 / 5. 0

אורן טסלר- משכנתא ליין
אורן טסלר- משכנתא ליין

יועץ משכנתאות מנוסה והבעלים של חברת "משכנתא ליין". אורן והצוות סייעו במהלך השנים ללקוחות רבים בקבלת משכנתא בתנאים מצוינים, תוך חיסכון והוזלה של עשרות אלפי שקלים בהחזר החודשי. הצוות שלנו מאמין בליווי אישי, שקיפות מול הלקוח וניהול משא ומתן מול מספר בנקים שונים, עד לקבלת העסקה הטובה ביותר ללקוחותינו.

אהבתם? שתפו את המאמר!
בעשור וחצי האחרונים מחירי הנכסים עלו באופן דרמטי בישראל. עליית המחירים מחייבת רוכשים פוטנציאליים למצוא פתרונות יצירתיים על מנת שיוכלו לממן את
אנשים רבים מגיעים למעמד החתימה על ההלוואה הגדולה והמשמעותית ביותר בחייהם, הלוואה שצפויה ללכת איתם למשך שנים ולעיתים אף עשרות שנים, ללא
במצב אופטימאלי, זוג רוכש נכס רק אחרי שהוא מקבל את התמורה עבור הנכס שהוא מכר. במצב כזה הוא יכול לשלם באופן מיידי
ייעוץ ראשוני ללא התחייבות